גנץ בדרום: אחדות צריכה לשרת יותר מאירוע אחד – חמור ככל שיהיה

יו"ר כחול לבן התייחס למגעים להרכבת ממשלה ברקע ההסלמה: "עושה את כל המאמצים". עוד ציין כי סבב הלחימה הכרחי לישראל: "בצד השני יש טרוריסטים רבים שיורים טילים מתוך שטחים אזרחיים"

זמן צפייה: 01:20

החיסול ומתקפת הרקטות: יו"ר כחול לבן בני גנץ ביקר היום (רביעי) בשדרות, וקיים פגישה עם ראש העיר אלון דוידי ובכירים נוספים. במהלך הפגישה התייחס למאמצים להרכבת הממשלה ואמר: "אני חושב שאחדות היא חשובה למדינת ישראל. אמרתי זאת בעבר, אני מכוון לאחדות ועושה את כל המאמצים", אך סייג את דבריו ואמר: "אני מציע שלא לקחת אירוע נקודתי ולעטוף בו את הכל. שלמות ואחדות אמורה לשרת יותר מאירוע נקודתי, חמור ככל שיהיה".

ביחס להסלמה בדרום אמר יו"ר כחול לבן: "אני חושב שצריך ללכת על מתווה אסטרטגי משמעותי, שנשען על פעילות צבאית נרחבת, ויצירת הרתעה. לאחר מכן ניתן ליצור מנופים אחרים לתשתיות בתוך הרצועה וגם ליחסי שכנות בין ישראל לפלסטינים". "בצד השני יש טרוריסטים רבים. הם אנשים שיורים טילים מתוך שטחים אזרחיים בכוונת מכוון ולא מבחינים בשום מטרה, ומעת לעת אין ברירה צריך לעשות מעשה", הוסיף גנץ.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הירי לדרום נמשך: פצועה בינוני מפגיעה ישירה בבית באשקלון

לא יתקיימו לימודים ביישובים רבים בדרום; בגוש דן חזרה לשגרה

צה"ל תוקף מטרות הג'יהאד ברצועה; כ-160 רקטות שוגרו לישראל

בני גנץ, יו''ר כחול לבן ואלון דוידי, ראש עיריית שדרות
בני גנץ, יו''ר כחול לבן ואלון דוידי, ראש עיריית שדרות | צילום: חדשות 13

בד בבד, השרה מירי רגב התייחסה למנדט של גנץ בצל ירי הרקטות, בריאיון ב"לפני החדשות", ואמרה כי "שלושת הרמטכ"לים של כחול לבן מפנים את גבם לחיילי צה"ל בגלל שהם רוצים ממשלת מיעוט עם החכים הערבים". "אני מקווה שגנץ יבין שזה צו השעה לממשלת אחדות", הוסיפה רגב.

בנוגע לירי הרקטות לעבר ישראל, אמרה רגב: "אם חמאס לא ירסן את הג׳יהאד האסלאמי - המבצע יכול להתרחב וכל תרחיש מצוי על השולחן, כולל מבצע צבאי".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20191113-1923' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_2roniw8f' duration='564'']

יותר מ-300 רקטות ביומיים; נתניהו: "אנחנו בעיצומה של מערכה"

יותר מ-300 רקטות נורו לעבר ישראל מתחילת סבב ההסלמה הנוכחי, והוא נמשך כל העת לעבר יישובי עוטף עזה, שדרות, נתיבות ואשקלון. מוקדם יותר היום ספג בית באשקלון פגיעה ישירה, אישה כבת 65 נפצעה בינוני באירוע הקשה. הפגיעה הגיעה כשעתיים לאחר שכלי טיס של צה"ל תקף שני פעילים של הג'יהאד האסלאמי שעסקו בהכנות לשיגור טילי נ"ט בצפון רצועת עזה. במקביל, רקטות נפלו בחצר מפעל בשדרות ובחצר בית ביישוב במועצה האזורית שער הנגב. זאת בנוסף לפגיעה בקו מים ראשי של מקורות במועצה האזורית אשכול.

שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לכיוון שטח ישראל
שיגור של פעילי הג'יהאד האסלאמי מרצועת עזה לשטח ישראל | צילום: חדשות 13

במקביל, ראש הממשלה נתניהו התייחס הערב להסלמה בתום דיונים ביטחוניים עם בכירי מערכת הביטחון, שר הביטחון נפתלי בנט, הרמטכ"ל אביב כוכבי, וראש המל"ל במפקדת פיקוד הדרום. "פנינו לא להסלמה, אבל אנחנו נדע לעשות את כל הפעולות הדרושות שסיכמנו עליהן כדי להמשיך להגן על מדינת ישראל ואזרחיה", אמר והוסיף: "אנחנו בעיצומה של מערכה, סיכמנו על צעדי ההמשך".

"רבי המחבלים יודעים שאנחנו יכולים לשים אותם על הכוונת, ואנחנו נעשה כך לכול מי שבא לפגוע בנו. הם יודעים עכשיו שאנחנו יכולים להגיע אליהם לנקודות המסתור בדיוק כירורגי", אמר ראש הממשלה. "זה שולל מהם את התחושה שהם יכולים לפעול נגדנו, נגד האזרחים שלנו, תוך כדי הסתתרות מאחורי האזרחים שלהם. זה שינוי של המשוואה כי הם כולם יכולים להיות על הכוונת. זה שינוי גדול מאוד, וזה מחזק מאוד את ההרתעה של ישראל ואת היכולות שלה מול המחבלים", הוסיף.

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר בתום הדיון: "אנחנו צריכים שכל מחבל וכל יזם טרור יידע שהוא נושא על גבו טיימר לסוף חייו, וההחלטה בידי כל בן אדם להחליט אם להמשיך בפעילות טרור ולסיים את החיים או לעזוב את הטרור. החלטה דומה יש גם לג'יהאד האיסלאמי כארגון. נראה כרגע שהג'יהאד האסלאמי רוצה לגרור את תושבי עזה לנזקים הרבה יותר גדולים", אמר.  "זו החלטה שלהם האם הם יגררו את אזרחי עזה לדבר הזה. אנחנו מקווים שלא, אבל הם יישאו באחריות להחלטות שלהם בשעות הקרובות", הוסיף שר הביטחון.