גנץ: בטיפול באיומים ביטחוניים צריך פחות דיבורים ויותר מעשים

בנאום בפני חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית בירושלים הדגיש יו"ר כחול לבן את החשיבות בהקמת ממשלת אחדות, בצל האיום האיראני. "ישראל זקוקה לממשלה יציבה, אחראית ומאוזנת"

זמן צפייה: 03:00

יו"ר כחול לבן בני גנץ, התייחס היום (שלישי) בנאום בירושלים בפני חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית לאתגרים הביטחוניים שעל הפרק ואמר כי "אנו נמצאים תחת איומים אמיתיים, בראש ובראשונה מצד איראן שממשיכה לאיים על האזור ולפתח נשק גרעיני, וכן לבסס כוחות בסוריה".

"אני מודע לאתגרים האסטרטגיים הקיימים ומדגיש, שישראל תמיד תעדיף את האופציה הדיפלומטית, אבל גם תציב על השולחן אופציה צבאית עצמאית בכדי להגן על עצמה", הסביר גנץ. "אני באופן אישי מכיר את הצרכים, הסיכונים והתגובות האפשריות לתרחישים הביטחוניים שעל הפרק. הטיפול בהם צריך לכלול פחות דיבורים ויותר מעשים. באמצעות צינורות דיפלומטיים, בערוצים החשאיים ואם יהיה צורך, גם בפעולות מבצעיות"

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

דיווח בלבנון: ברקע המחאות – ראש הממשלה צפוי להתפטר

יפה יששכר הגיעה לבקר את בתה – אך כניסתה נאסרה: "זאת התעללות"

"דן" תפצה נערים ממוצא אתיופי – שנהגת סירבה להעלותם לאוטובוס

חבר הכנסת בני גנץ בכניסה למשכן הכנסת
חבר הכנסת בני גנץ בכניסה למשכן הכנסת | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בהמשך הדגיש יו"ר כחול לבן את הצורך בממשלת אחדות, לאור אותם איומים שהתייחס אליהם. לדבריו, "ישראל זקוקה לממשלה יציבה, אחראית ומאוזנת. ממשלת אחדות רחבה וליברלית - כפי שאמרתי מרגע כניסתי לפוליטיקה. זו הממשלה שאזרחי ישראל צריכים, זו הממשלה שהם בחרו".

גנץ התייחס גם לקשר בין ישראל ליהדות התפוצות ולאירועי האנטישמיות האחרונים ואמר, כי בכוונתו לעבוד ולפעול ביחד עם כל המדינות הרלוונטיות בכדי להבטיח לשמור על ביטחון יהודים בעולם.

שלשום התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה ‏למצב הביטחוני והדגיש את חשיבות הקמת ממשלת אחדות במהרה. לדבריו, "מה שנאמר על ידי ועל ידי הרמטכ"ל אביב כוכבי אינו ספין - זה שיקוף המצב. רואים מה איראן עושה במזרח התיכון וזה מחייב החלטות קשות".

נתניהו התייחס לאמירתו של הרמטכ"ל משבוע שעבר, שהזהיר מפני הידרדרות למלחמה בתקופה הקרובה. זאת, בשל השינויים במזרח התיכון. "ישראל מתמודדת כיום עם מספר רב של זירות ואויבים בו זמנית", הסביר כוכבי, "בגזרה הצפונית והדרומית המצב מתוח ושברירי, ועלול להידרדר לעימות חרף העובדה שאויבינו אינם מעוניינים במלחמה". הרמטכ"ל הוסיף כי "לאור זאת מקיים צה"ל בחודשים האחרונים תהליך התכוננות מואץ".

בהמשך נפגשו גנץ ונתניהו בקריה שבתל אביב. יו"ר כחול לבן התייחס בישיבת סיעתו לפגישה שקיים עם ראש הממשלה. "זאת הייתה פגישה עניינית, אך לצערי לא הצלחתי להשיג בה התקדמות ממשית, מקווה שנצליח בהמשך", אמר. "הגיע הזמן להכריע בעד אחדות ונגד בחירות".