גנץ: "הדלפת הטיסה החשאית של נתניהו לסעודיה - צעד חסר אחריות"

יו"ר כחול לבן תקף בישיבת הסיעה את העובדה שדבר הפגישה של רה"מ עם יורש העצר הגיעה לתקשורת: "אזרחי ישראל צריכים להיות מודאגים". נתניהו על הביקור: "מעולם לא התייחסתי לדברים האלה"

זמן צפייה: 00:39

שר הביטחון בני גנץ מחה היום (שני) בישיבת סיעת כחול לבן על כך שהפגישה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם יורש העצר הסעודי הודלפה. "הדלפת הטיסה החשאית של רה"מ לסעודיה הנה צעד חסר אחריות, לא כך אני נוהג ואתם יכולים לדמיין כמה דברים חשאיים עשיתי במהלך חיי", אמר. "מעולם לא נהגתי כך, מעולם לא אנהג כך. ואני חושב שבהקשר הזה, אזרחי מדינת ישראל צריכים להיות מוטרדים".

ראש הממשלה התייחס גם הוא לביקור בפתח ישיבת סיעת הליכוד. "מעולם לא התייחסתי לדברים הללו לאורך שנותיי, ואני לא מתכוון להתחיל לעשות זאת עכשיו", הצהיר. "אני רק יכול להגיד שלאורך שנותיי כראש ממשלה לא חסכתי שום מאמץ כדי לחזק את ישראל וכדי להרחיב את מעגל השלום. מקווה שהוא יילך ויתרחב".

עוד בחדשות 13:

נתניהו וראש המוסד טסו בחשאי לסעודיה ונפגשו עם יורש העצר

גורם סעודי: לא הושגו הסכמות בפגישה בין נתניהו ליורש העצר

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן | צילום: חדשות 13

כאמור, מוקדם יותר הבוקר נודע כי ראש הממשלה וראש המוסד יוסי כהן ערכו אתמול ביקור בזק בעיר הסעודית ניאום שלחופי הים האדום, שם נפגשו עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ועם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן. נתניהו לא עדכן את שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי כי יקיים את הפגישה.

גורמים במפרץ אמרו לחדשות 13: "פגישה בין נתניהו ליורש העצר הסעודי משדרת מסר של המשך תהליך קידום היחסים בין מדינות המפרץ לישראל, מסר של אחדות מול האויב המשותף איראן ומסר של חיזוק אינטרסים משותפים. שר החוץ הסעודי פייצל בן פרחאן אמר בשבת כי סעודיה תמיד תמכה בנורמליזציה מלאה עם ישראל. דברים אלו משקפים את עמדת בית המלוכה וחילופי הממשל האמריקני לא משנים עמדה זו".

יוסי כהן ראש המוסד ובנימין נתניהו ראש הממשלה
יוסי כהן ראש המוסד ובנימין נתניהו ראש הממשלה | צילום: קובי גדעון לע''מ

בהמשך, דווח בוול סטריט ג'ורנל כי לפי גורם בממשל הסעודי, הפגישה בין נתניהו ליורש העצר עסקה בין היתר בנורמליזציה ובאיראן, אך הצדדים לא הגיעו להסכמות מהותיות.