צה"ל הפיל רחפן באזור הגדר בדרום רצועת עזה

המתיחות בדרום: הלוחמים זיהו את כלי הטיס הבלתי מאויש באזור גדר המערכת - וניטרלו אותו • מחר, כמדי שישי, צפויות הפגנות והפרות סדר בגבול

המתיחות בדרום: דובר צה"ל הודיע היום (חמישי) שלוחמי צה"ל הפילו רחפן באזור הגדר בדרום רצועת עזה. הלוחמים זיהו את כלי הטיס הבלתי מאויש באזור המערכת, וניטרלו אותו. זאת, ברקע ההפגנה השבועית הצפויה מחר בגבול רצועת עזה.

לפני כחודש מסר צה"ל כי רחפן ישראלי נפל בדרום רצועת עזה וכי האירוע מתוחקר. גורמים בעזה מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" כי רחפן ישראלי זעיר הופל מזרחית לרפיח באמצעות ירי, וכי הוא נתפס על ידי חמאס.

יום קודם לכן, אישר דובר צה"ל כי רחפן ישראלי נפל שלשום בשטח לבנון, במהלך פעילות שגרתית באזור. לדבריו, אין חשש לדליפת מידע באירוע. ההודעה הגיעה לאחר שמוקדם יותר חזבאללה טען כי לוחמי הארגון הצליחו להפיל מל"ט ישראלי שחצה את הגבול מישראל לעבר הכפר ראמיה שבדרום לבנון, ממנו יצאה המנהרה העמוקה ביותר של חזבאללה למושב זרעית. לפי ההודעה, פעילי הארגון הפילו את כלי הטיס בעזרת "אמצעי הלחימה המתאימים" - וכעת הוא בידם.

לפי דיווח ברשת אל-מנאר, כלי הטיס הישראלי שהה חמש דקות בשטח לבנון לפני שהופל, היה חמוש ונשא ציוד האזנה. כמו כן, לפי כתב הרשת כלי הטייס הופל כשהוא שלם ומבלי שנגרם לו נזק משמעותי.