גנץ: "נתניהו פעל כאילו זו ממשלת ליכוד ולא ממשלת אחדות"

שר הביטחון התייחס להצבעה בעד פיזור הכנסת, לבקשת הליכוד לאשר תקציב ל-2020 ("תקציב לשבוע מתאים למטבח, לא למדינה") ותקף את רה"מ: "אם הציבור רוצה תחמנים – שיצביע למקורי" • המטה המרכזי

זמן צפייה: 16:23

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס הערב (שבת) בריאיון לחדשות 13 להחלטתו להצביע בעד פיזור הכנסת בקריאה טרומית, טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו משך זמן ולא פעל לאשר תקציב, לא פסל חבירה לרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט והגיב על פרסום עדותו בפרשת הצוללות.

בהתייחסו להצבעה בעד פיזור הכנסת, תקף יו"ר כחול לבן את ראש הממשלה ואמר כי "נתניהו בזבז חצי שנה של קרדיט ציבורי. הסיבה שאנו הולכים לבחירות היא כי הוא זה שבחר לקחת אותנו לשם, כאשר הוא שם את הדברים שלו לפני שהוא שם את האינטרסים של המדינה". עוד המשיך גנץ: "המדינה לא צריכה בחירות, אבל נתניהו לא קידם שום דבר – לא תקציב, לא תקנון ממשלתי, ולא שיתף אותנו. הוא פעל כאילו זאת ממשלת 'ליכוד' ולא ממשלת אחדות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

סופ"ש סוער בדרום: שטפונות בים המלח ובערבה – מטיילים פונו

רעידת אדמה הורגשה בצפון, שטפונות בערבה וים המלח • חדשות השבת

דיווח: בניגוד להצהרות – בחריין לא תייבא מוצרים מיו"ש

בני גנץ | צילום: חדשות 13

בנוסף, שר הביטחון התייחס לשוני בינו לבין נתניהו: "אני מביא לציבור הישראלי משהו אחר. אם הוא רוצה תחמנים ושקרנים, אז שיצביע למקורי. לא באתי לדקור אנשים בגב". בהמשך גנץ תקף שוב את רש הממשלה: "נשמע סביר שאנחנו הולכים להציע תקציב לשבוע? זה מתאים למטבח, לא למדינה ולא לממשלה". דוגמה נוספת: "אנחנו צריכים ניהול קפריזי של הקורנה? או ישיבות קבועות ותחומות בזמן, עם רגעים של החלטה? כשאנחנו הולכים ועושים הסכמים עם מדינות אחרות, אנחנו מסתירים זאת משר הביטחון ומראש הממשלה החליפי או משר החוץ?".

כשנשאל בנוגע לאפשרות לחבור לאייזנקוט, במידה ויחליט לרות בבחירות, ענה ראש הממשלה החליפי: "אני משוחח עם גדי, הוא איש ממלכתי והוא בעל ניסיון מדיני וביטחוני עשיר. את מה שקורה ביני לבינו נשאיר שם". עוד אמר גנץ כי במידה ויתקיימו בחירות, הוא מתכוון להוביל את מחנה 'כחול לבן' ולעמוד בראשו: "אני אהיה המפלגה הגדולה, אחרי הליכוד. אהיה ראש מפלגת המרכז הגדולה ביותר בישראל וכל שאר המחנה יסתדרו בשורה מאחורה".

בהמשך הריאיון, התייחס יו"ר כחול לבן לוועדת הבדיקה של פרשת הצוללות שהקים: "מרבית עניין הצוללות קרה אחרי שהייתי רמטכ"ל. אם הוועדה תמצא ליקויים בעדות שלי במשטרה – אהיה הראשון לקום ולהודות עליהם". עוד אמר גנץ כי "ישנו דרג מדיני וישנו דרג צבאי -  את ההחלטות האסטרטגיות מקבל הדרג המדיני. אבל, הוא לא יכול לקבל את ההחלטות ללא היוועצות עם הדרג המקצועי".

הליכוד בתגובה לדבריו של גנץ לחדשות 13: "גנץ בפאניקה בגלל מצבו בסקרים ולכן הוא מקיים ראיונות נואשים ועושה שימוש פוליטי בוטה בצה״ל כדי למחזר את הפייק-צוללות, על אף שהוא עצמו העיד במשטרה שאין בה דבר. יועציו של גנץ צריכים לזנוח את האסטרטגיה הכושלת הזאת ולהמליץ לגנץ להצטרף לראש הממשלה במאמצים להביא חיסונים, להיאבק בקורונה, להביא עוד סיוע כלכלי לאזרחי ישראל וחתימת עוד הסכמי שלום היסטוריים".