בנט: "סיפקנו ראיות קשיחות שאיראן אחראית, יודעים לפעול לבד"

ראש הממשלה ביקר בפיקוד צפון יחד עם הרמטכ"ל ושלח מסר לאיראן: "לשבת בשלווה בטהרן ולהצית משם את כל המזרח התיכון? הדבר הזה נגמר"

זמן צפייה: 01:29

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר היום (שלישי) במטה פיקוד הצפון יחד עם הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי וקיבל סקירה והערכת מצב על הזירה הצפונית. ראש הממשלה התייחס בדבריו למצב המתוח עם איראן ואמר כי "מיד אחרי התקיפה של הספינה, שיתפנו את המודיעין שלנו עם ידידינו בארצות הברית, בבריטניה ובמקומות אחרים וסיפקנו גם ראיות קשיחות ליתר ביטחון".

"בנושא הספינה ובנושא האיראני בכלל, אנחנו פועלים לרתום את העולם אבל במקביל יודעים גם לפעול לבד. האיראנים צריכים להבין שאי אפשר לשבת בשלווה בטהראן ולהצית משם את כל המזרח התיכון - הדבר הזה נגמר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט: "סיפקנו ראיות קשיחות שאיראן אחראית לתקיפת הספינה"

בנו של זדורוב: "פעם ראשונה שהוא בא אלינו ולא אני אליו"

שריפה משתוללת סמוך לשורש: קו בתים ראשון פונה – תיעוד

בנט והרמטכ''ל כוכבי בפיקוד צפון
בנט והרמטכ''ל כוכבי בפיקוד צפון | צילום: צילום: קובי גדעון, לע''מ

בנוסף איים בנט בתגובה ואמר כי "איראן יודעת את המחיר שאנחנו גובים כשמישהו מאיים על ביטחוננו". בנוסף, התייחס להשבעתו של נשיא איראן החדש איברהים ראיסי ואמר: "למרבה הצער, נציג של האיחוד האירופי מתכוון להשתתף בטקס ההשבעה של ראיסי. אני קורא מפה לאיחוד האירופי - אי אפשר לדבר על זכויות אדם ובמקביל לתת כבוד לרוצח, תליין, שחיסל מאות מתנגדי משטר".

כזכור, בשבוע שעבר נשא דברים בפתח ישיבת הממשלה ואמר כי "אני קובע באופן מוחלט שאיראן תקפה את הספינה". עוד אמר ראש הממשלה כי "שמעתי עכשיו שאיראן, באופן פחדני, מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע. הם מתכחשים לזה", אמר. "ההתנהלות הביריונית של איראן מסוכנת לא רק לישראל, אלא פוגעת באינטרסים גלובליים, בחופש השיט ובסחר הבינלאומי. הראיות המודיעיניות לכך קיימות ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האיראני שהם עשו טעות קשה".