"נטל חייה באכזריות": מאסר עולם ועוד 16 שנים לרוצח נועה אייל

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על אייל נחמני, שרצח את הצעירה לפני 21 שנה וביצע בה מעשה סדום ביער בירושלים, את העונש המירבי בחוק. "רצח שבוצע בנסיבות חריגות בחומרתן"

זמן צפייה: 00:24

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) מאסר עולם ו-16 שנות מאסר בפועל של דניאל נחמני, שהורשע לפני כשלושה חודשים ברצח ובביצוע מעשה סדום בנערה נועה אייל, לפני 21 שנים ביער רמות שבירושלים. נוסף על כך, ישלם נחמני להוריה של אייל 258 אלף שקלים.

לפי גזר הדין, נחמני עצר את רכבו סמוך לתחנת האוטובוס שבה המתינה אייל, בת 17, בדרכה לביתה שברמות. היא נכנסה לרכבו, ובמהלך הנסיעה סטה נחמני מהכביש ונסע ליער רמת הסמוך, שם רצח את הנערה ואנס אותה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

התיק נחשף: כך פתרו את מקרה הרצח של נועה אייל ז"ל

21 שנה אחרי: דניאל נחמני הורשע ברצח נועה אייל ובמעשה סדום

חשד לרצח: נמצאה גופתה של נעדרת בת 19 מלוד

נועה אייל
נועה אייל | צילום: החדשות 13

"בית המשפט קבע היום כי דניאל נחמני, אשר נטל באכזריות את חייה של נערה צעירה אשר ביקשה לשוב לביתה, ירצה שנים רבות מאחורי סורג ובריח", מסר עורך הדין דניאל ויטמן, פרקליט מחוז ירושלים. "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות קבע כי מדובר ברצח שבוצע בנסיבות חריגות בחומרתן".

כזכור, ב-2015 הוגש נגדו כתב אישום, שנה לאחר שהמשטרה הודיעה כי פענחה את הפשע. בתגובה להרשעתו בחודש ינואר האחרון, מסרה משפחתה של אייל: "לרוע, שלקח את חייה שלנועה, אין זכות להתהלך חופשי ככל האדם. כך סגר את המעגל בית המשפט בירושלים. הסדר, כביכול, שב על כנו, כראוי לחברה מתוקנת. לנו, המשפחה של נועה, לא תהיה בכך שום הקלה וגם לא נחמה".

משפחתה של אייל מסרה בתגובה לגזר הדין: "לרוע, שלקח את חייה של נועה שלנו, אין זכות להתהלך חופשי ככל האדם. 17 שנה מפלצת בדמות אדם הסתובבה חופשי, וחיה את חייה. היום סגר את המעגל בית המשפט בירושלים. הסדר, רק כביכול, שב על כנו. וזאת, כראוי לחברה מתוקנת".

לאחר פסק הדין ביקש נחמני לומר כמה משפטים, אך השופט לא אפשר זאת, ואמר לו: "תוכל לבקש דברים לאחר מכן". בתגובה, אמר הרוצח כי "לאחר מכן זה לא יעזור. אתם ממשיכים לעשות את אותם הדברים כל הזמן. אתם ממשיכים לעשות את אותם הדברים. תמיד דוחים את בקשת הנאשם".

דניאל נחמני
דניאל נחמני | צילום: חדשות 13

כאמור, בפברואר 1998, נועה אייל, נערה בת 17 תושבת ירושלים, לא חזרה מביתה לאחר בילוי לילי בעיר. נהג מונית שהיה במקום העיד כי קרוב לשעה 1:00 בלילה ראה את אייל נכנסת לרכב "פורד אסקורט לבנה", וזאת הייתה הפעם האחרונה שנראתה בחיים. למחרת בערב נמצאה גופתה של אייל ביער רמות הסמוך לשכונת מגוריה, כשעל גופתה סימני אלימות.

הרצח לא פוענח במשך 21 שנה, עד שפריצת דרך בתיק הושגה בזכות טכנולוגיה חדשה של המשטרה, המאפשרת למצוא קשרים בין בני משפחה במאגר דגימות הדנ"א של המשטרה. זאת לאחר שלא נמצאה התאמה ישירה במאגר לאחר הרצח. לאחר שהמשטרה בדקה עשרות קרובי משפחה, הסיקה שהאדם בעל ההסתברות הגבוהה ביותר להיות הרוצח הוא דניאל נחמני, חשמלאי ואב לשתיים תושב ירושלים. המשטרה ביצעה אחריו מעקב, ולקחה ממנו בחשאי דגימת רוק – לאחר שירק ברחוב. לאחר שהתגלתה התאמת דנ"א, היה צריך לבנות נגדו את התיק. איכון של הטלפון הנייד שלו בזמן הרצח מגלה שנחמני היה בכיכר הדוידקה בליל הרצח – המקום אליו הגיעה אייל, רגעים לפני שנרצחה.