חייל דרך נשק לעבר פלסטיני בשטחים - ויודח

לוחם בחטיבת הנח"ל תועד כשהוא מקלל ודורך את הנשק לעבר ראשו של פלסטיני, שהתגרה בו במהלך שמירה בחברון. הוא יוענש בחומרה ולא יורשה לחזור עוד לתפקידי לחימה. "התנהגות שלא עולה בקנה אחד עם המצופה ממנו", אמרו בצבא

זמן צפייה: 05:50

סרטון המתעד התרחשות בשטח חברון בימים האחרונים ממחיש פעם נוספת את אוזלת היד של חיילי צה"ל במגע עם האוכלוסיה האזרחית בשטחים. בתיעוד נראה חייל מחטיבת הנח"ל כשהוא דורך את נשקו לעבר פלסטיני שהתגרה בו - מה שצפוי לעלות לו בהדחה מתפקידי לחימה.

התקרית החמורה אירעה כאמור לעיני המצלמות. צעיר פלסטיני התקרב אל החייל והחל להתגרות בו במופגן, עד שזה לא גילה איפוק ודרך את הנשק לעבר ראשו. במקביל, הוא נראה גם מקלל אותו ומאיים עליו באופן בוטה.

אין מדובר בפעם הראשונה שבה לוחמי צה"ל מסתבכים בתקריות דומות. בצבא מודעים לכך שמדובר בסיטואציות שקשה מאוד לצאת מהן בכבוד, אך ההנחיה לחיילים בשטח היא להבליג במטרה להימנע מתיעודים דומים המופצים על ידי ארגוני שמאל וארגונים פלסטיניים.

החייל, שדרך את הנשק בעת שהיה בשמירה בעמדה בחברון, יוענש בעקבות המקרה החמור ונראה כי לא יתאפשר לו עוד לחזור לתפקידי לחימה בהמשך שירותו. "התנהגותו חריגה ולא עלתה בקנה אחד עם המצופה ממנו. הנושא ייבדק", הגיבו בדובר צה"ל.

עם זאת, הוסיפו שם כי "כוחות צה"ל שפועלים במרחב יהודה ושומרון ואמונים על בטחון הגזרה, מתמודדים באופן יומיומי עם מציאות מורכבת ואתגרים הדורשים מקצועיות ונחישות לצד הפעלת שיקול דעת".