מוכר הפלאפל מאשדוד על מצוקת העצמאים: "רוצה להתפרנס בכבוד"

יובל כרמי, שבבעלותו דוכן פלאפל, סיפר לחדשות 13 על הקשיים בעקבות משבר הקורונה - והתסכול בשל התחושה שהמדינה לא מספקת מענה ראוי. "כל חיי שילמתי ביטוח לאומי ומסים - אני לא מבקש נדבות"

זמן צפייה: 06:25

יובל כרמי, בעל דוכן פלאפל באשדוד, סיפר היום (ראשון) לחדשות 13 על המצוקה הכלכלית שאליה נקלע בשל משבר הקורונה - ועל התסכול ממענה בלתי מספק למצוקה.

"אני לא פונה לעם ישראל שיביאו לי כסף", הדיגש כרמי. "אני לא צריך כסף, לא מחפש נדבות, אני רוצה להתפרנס בכבוד". כרמי סיפר: "הגעתי היום בבוקר לעסק, אמרו שצריך להקפיד על מרחק של שני מטר – אמרתי אין בעיה, שמתי סרטים סביב החנות, אמרתי שייכנס לקוח-לקוח. באה משטרה, ואמרו לי שאין דבר כזה. אמרתי להם - מה ההבדל ביני לבין סופר, ששם עומדים ארבעה בקופה? יש הפרדה, אני שומר על הכללים. אמרו לי לא – וקיבלתי אזהרה".

עוד הצהיר כרמי: "לא קיבלתי שום כסף מהמדינה. כל החיים שלי שילמתי ביטוח לאומי, מס הכנסה, הכול – הכול בזמן. התפרנסתי בכבוד. יש לי בן שעובד איתי, שבזכותו אני מחזיק מעמד, ואין לי כסף לשלם לו משכורת. כסף שמגיע לו".

יובל כרמי, בעל דוכן פלאפל באשדוד
יובל כרמי, בעל דוכן פלאפל באשדוד | צילום: חדשות 13

הבוקר יצאו העצמאים להפגין מול משכן הכנסת שבירושלים, שם מחו על כך שמצבם הכלכלי נפגע באופן משמעותי בשל התפשטות נגיף הקורונה בישראל, אשר אילץ אותם לסגור לפרק זמן ארוך את בתי העסק שהקימו. המפגינים הודיעו כי בכוונתם "לעשות היסטוריה", ביקשו מהממשלה "לא לחסל את העצמאים בישראל", והזהירו כי יש לא מעט "אנשים רעבים ללחם". הם הוסיפו כי כעת "הבדיחה היא עליהם", ושהם ביקשו "חבל הצלה - ולא חבל תלייה".

יו"ר יש עתיד-תל"ם חבר הכנסת יאיר לפיד, אשר נכח בהפגנה, סיפר: "המפגינים לא שמרו על 2 מטר מרחק, אבל בשביל העצמאים אני מוכן לקחת את הסיכון". לדבריו, המפגינים "כועסים, צועקים - והם צודקים. הממשלה הזו הרסה את מפעל חייהם בלי לעצור לחשוב מה זה עושה לכלכלה ומה זה עושה להם ולמשפחות שלהם. חייבים לעזור להם, ומהר". לפיד הוסיף כי "מגיע להם דמי אבטלה כמו לשכירים. מגיע להם מנגנון פיצוי כספי מיידי, מגיע להם מענקים ממשלתיים שימנעו פיטורי עובדים. זה מה שעושים במדינות אחרות - זה מה שצריך לעשות גם כאן".

ח''כ יאיר לפיד במחאת העצמאים
ח''כ יאיר לפיד במחאת העצמאים | צילום: אלעד גוטמן

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נועד עם שניים ממובילי המחאה, בעלי עסקים עצמאיים, שהפגינו מחוץ לביתו. הנשיא האזין לדבריהם וביקש להדגיש: "צריך להתייחס אל הטענות שלכם כי הזעקה שלכם נכונה אבל לא כדאי לאיים. אני יודע שבלי שהילדים יחזרו לגן ההורים לא יוכלו לחזור לעבודה ואני יודע שאי אפשר להגן על הציבור על חשבונכם. אני פוגש את שר האוצר ואת שר הבריאות ואת שר הביטחון ואלוף פיקוד העורף ואני קודם כל מבטיח לכם שכל שאמרתם לי יועבר לאוזני מקבלי ההחלטות".