מורי הדרך על מתווה התיירות: "אחיזת עיניים וכותרות שקריות"

לאחר אישור המתווה, בענף התיירות התגובות חלוקות. בהתאחדות המלונות בירכו על ההחלטה וכינו אותה "פריצת דרך משמעותית", ואילו מורי הדרך טוענים כי "לא יהיו פה תיירים בנובמבר"

זמן צפייה: 01:52

לאחר שאושר היום (חמישי) מתווה חדש שיאפשר כניסת תיירים למדינה החל מה-1 בנובמבר, התגובות בענף התיירות חלוקות. בהתאחדות המלונות בירכו על המהלך וכינו אותו "פריצת דרך משמעותית ביחס למצב הקיים". לעומת זאת, מורי הדרך תקפו את הממשלה וטענו כי המתווה הוא "אחיזת עיניים ובסיס לכותרות שקריות".

לפי המתווה, ישראל תכיר בשורה של חיסונים שונים שלא נעשו בארץ ותכניס את מי שהתחסן בשני חיסונים ועברו בין 7 ל-14 יום מאז החיסון השני - תלוי באיזה חיסון מדובר - אך רק עד 180 יום מאז החיסון. מדובר במגבלה  שתמנע, בפועל, מכמות גדולה של תיירים להיכנס שכן ברוב המדינות רבים התחסנו לפני זמן רב ולא ניתנים חיסוני דחף.

מהתאחדות המלונות, כאמור, בירכו אך הוסיפו כי "יחד עם זאת, אנו סבורים שיש מקום להכניס שיפורים נוספים במתווה ובכלל זה לגבש גם מתווה לכניסת תיירים בודדים שמועד החיסון האחרון שקיבלו היה לפני למעלה מחצי שנה ולא קיבלו חיסון שלישי, בדומה למתווה החריגים לקבוצות עליו הוחלט היום".

מורי הדרך התייחסו גם לדברים אך הביעו מורת רוח ותקפו את ההחלטה: "לא יהיו פה תיירים ב-1 בנובמבר. המתווה הוא בסיס לכותרות שקריות ואחיזת עיניים על חשבון העובדים והעוסקים בענף התיירות, שקורסים כבר 20 חודשים ללא פרנסה. מורי הדרך פגועים ומאוכזבים מהמידע שיצא כהודעה לעיתונות. המתווה המוצע מגביל את כניסת התיירים באופן כמעט מוחלט".

המתווה המוצע חריג מאוד ביחס לכל מדינה מערבית אחרת. לא שותפו אנשים מהתעשייה במחשבה עליו. מתווים דומים שהוצעו בעבר נידחו ולא קוימו. רמת האמון שלנו בממשלה נמוכה מאוד".