עקב תקלה: פרטי משתמשי אפליקציית התשלומים "פייבוקס" דלפו לרשת

בנק דיסקונט, הבעלים של היישומון הפופולרי, טוען כי השיבוש תוקן מיד עם גילויו וכי המידע שדלף אינו יכול להסב נזק כספי ללקוחות. בנק ישראל: "מומלץ שהציבור יהיה ערני מפני ניסיונות הונאה"

זמן צפייה: 00:27

בנק דיסקונט, הבעלים של יישומון התשלומים "PayBox", הודיע הבוקר (רביעי) ללקוחותיו כי בשל תקלה בהתקנת שרת מחשבים חדש, דלף מידע חלקי של משתמשי האפליקציה. הבנק הדגיש כי המידע שדלף אינו יכול להסב נזק כספי ללקוחותיה.

מדובר במידע אישי רגיש: באמצעות אפליקציית "פייבוקס" ניתן לבצע העברת תשלומים קבוצתית, והמשתמשים בה נדרשים להזין את מספר תעודת הזהות שלהם וכן את פרטי כרטיס האשראי שבבעלותם. חלק מהמשתמשים אף הזינו את פרטי חשבון הבנק שלהם ובאופן טבעי עלה חשד כי בנתונים ייעשה שימוש בלתי ראוי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

צעד בדרך לחיסון? מדענים אוסטרלים יצרו העתק של הנגיף הסיני

32 שנה אחרי מות זוהר ארגוב: בני משפחתו מתאחדים למופע לזכרו

"זו שינקין – לא שווייץ": זקני ת"א נזכרים בשלג שכיסה את העיר

יישומון התשלומים ''פייבוקס'' מבית בנק דיסקונט
יישומון התשלומים ''פייבוקס'' מבית בנק דיסקונט | צילום: חדשות 13

בנק דיסקונט הודיע כי התקלה טופלה באופן מלא מיד עם גילוייה, וכי כעת האפליקציה בטוחה לשימוש. עוד הדגיש הבנק כי מערכות "פייבוקס" מנוהלות בנפרד ממערכות המחשוב של בנק דיסקונט ומשירותי הבנקאות הרגילים. שרת המחשבים של פייבוקס בו נתגלתה התקלה אינו קשור לפעילות הבנק, והתקלה בכללותה אינה נוגעת לחשבונות בבנק.

מטעם בנק ישראל נמסר כי הוא "עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות", וכי "מהניתוח שבידינו עולה כי אין חשש לפגיעה כספית ישירה בלקוחות האפליקציה כתוצאה מהמידע שנחשף". בהתייעצות עם מערך הסייבר הלאומי, הנחה בנק ישראל את בנק דיסקונט בדבר צעדים נוספים שעליו לנקוט. הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים עודכנה אף היא לגבי פרטי האירוע.

בהודעה שנשלחה מטעם "פייבוקס" נמסר כי "אנו מצטערים מאד על הארוע ועושים הכל כדי להיות ראויים לאמונכם. אנחנו מחוייבים להפיק את הלקחים הנדרשים כדי למנוע ממקרה כזה להתרחש שוב". הפיקוח על הבנקים יבצע תחקיר מעמיק של האירוע, יסיק מסקנות, וינחה את הבנק ואת המערכת הבנקאית בהתאם.