דירה במתנה: כך מנסים הקבלנים להתגבר על המשבר בשוק הנדל"ן

כדי למשוך את הקונים לרכוש דירות בשכונת גלי ים, הוחלט לצאת במבצע חריג ולהעניק לאחד הרוכשים את הנכס ללא עלות. מדובר באחת מהעדויות לקשיים בשוק, שבו המחירים עולים - והדירות לא נמכרות

זמן צפייה: 03:01

כדי למשוך את הקונים לרכוש דירות בשכונת גלי ים החדשה שבקריית חיים, הוחלט לצאת במבצע חריג: מבין מאה הרוכשים הראשונים יוגרלו רוכש או רוכשת, שיקבלו את הדירה כולה במתנה. זוהי רק תופעה קטנה שמעידה על מה שקורה בשוק הנדל"ן, שבו המחירים עולים, והדירות כבר לא נחטפות כמו לחמניות.

יש כמובן מלכוד: את העסקה סוגרים מראש, ורק אחר כך מגלים אם היא תהיה חינם. אבל מי שלא שפר עליו גורלו ולא עלה בהגרלה, שסיכויי הזכייה בהם אחד למאה, ישלם את מלוא מחיר הדירה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הורים חרדים למשרד החינוך: ספקו לילדינו לימודי ליב"ה

מחסלי הקנאביס: המשטרה השמידה חממות סמים בשטחי האש של צה"ל

סוכן דוגמנות ממרכז הארץ נחקר בחשד להטרדות מיניות

פרוייקט ''פארק סלקטד'', קריית חיים
פרוייקט ''פארק סלקטד'', קריית חיים

"הקבלנים תקועים", אמר דרור מרמור, עורך במרכז הנדל"ן. "יש הרבה דירות על הנייר ודירות שבנויות, והם צריכים לעשות כל שלאל ידם כדי למכור אותן".

במהלך רוב שנת 2018 נרשמה בכל חודש עלייה של כשני אחוזים במספר הדירות החדשות שנמכרו, בעוד שמחודש דצמבר האחרון המגמה התהפכה לירידה של כמעט שלושה אחוזים. ההגרלה ששווה לפחות מיליון שקלים לזוכה המאושר מתוכננת לספטמבר, אבל האם יהיו עד אז מאה רוכשים ראשונים? כך או כך, במצב של שוק הנדל"ן היום, זה יהיה מבחן מעניין.

דרור מרמור, עורך במרכז הנדל''ן
דרור מרמור, עורך במרכז הנדל''ן
ארכיון, נדל''ן
ארכיון, נדל''ן