ללא כיסוי: המדריך המלא לקראת ביטול הפוליסות הסיעודיות

חברות הביטוח יפסיקו בקרוב לשווק את הביטוחים שהפכו ללא רווחיים עבורן, בשל העלייה בתוחלת החיים. משרד האוצר בינתיים שותק. "רק עובד זר זה עשרת אלפים שקלים, איך בכלל אנשים עומדים בזה?"

זמן צפייה: 07:10

בימים הקרובים יפסיקו חברות הביטוח לשווק ביטוחים סיעודיים, ובימים האחרונים קיבלו מיליוני ישראלים פנייה מחברות הביטוח שמאיצה בהן לרכוש את הביטוח – לפני שיהפוך למוצג מוזיאוני. בשנים האחרונות הפך הביטוח הסיעודי ללא משתלם במיוחד עבור חברות הביטוח, בשל העלייה בתוחלת החיים. "אם עד היום אדם נפטר בגיל 70 ובכלל לא נפל על כתפיי חברות הביטוח, זה דבר אחד", הסביר אלי ארליך, מומחה לביטוחי בריאות וסיעוד. "אבל אם הוא גם יכול חברת הביטוח בגיל 90, זה דבר אחר. מי ישלם על זה?"

סיעודי הוא מי שלא מסוגל לבצע בעצמו לפחות שלוש מתוך חמש פעולות בסיסיות: הליכה, אכילה, הלבשה, רחצה וביקור בשירותים. למרות שלא נוח לחשוב על זה, כיום אחד מארבעה ישראלים בגיל 65 ומעלה מוגדר כסיעודי, וחלקם באוכלוסייה צפוי לעלות בהתאם לעלייה בתוחלת החיים.

משרד האוצר
משרד האוצר | צילום: חדשות 13

משרד האוצר בינתיים שותק נוכח ביטול הביטוחים הסיעודיים, אך סביר כי בעתיד ידרוש מחברות הביטוח לספק חלופה הולמת – שלא ברור לפי שעה מה תכלול. מי שיפגע ביותר מביטול הביטוחים יהיו ישראלים שטרם רכשו ביטוח ויאלצו לשלם סכומי עתק אם יקלעו למצב סיעודי.

הינדה ביטרמן, שרכשה ביטוח סיעודי עבורה ועבור בעלה, בטרם הפך לסיעודי בשל הדמנציה בה לקה לפני כמה שנים, מספרת כי הרכישה התבררה כהכרחית. "זאת הייתה הצלה, קיבלתי כל חודש 14 אלף שקלים. אני לא יודעת מה היה קורה אם לא היה לנו ביטוח", אמרה. "רק עובד זר זה עשרת אלפים שקלים לפחות, איך בכלל אנשים עומדים בזה?"