החל משבוע הבא: ישראלים יוכלו להיכנס ליוון - ללא הגבלה

שר החוץ היווני עדכן את עמיתו אשכנזי כי תיירים ואנשי עסקים מישראל יוכלו להיכנס למדינתו ללא הגבלה של כמות ויעדים - כפוף לבדיקת קורונה 72 שעות לפני הטיסה. ההחלטה תיכנס לתוקף ב-15.9

זמן צפייה: 01:24

שר החוץ היווני, ניקוס דנדיאס, שוחח היום (שני) עם עמיתו הישראלי גבי אשכנזי ועדכן אותו על החלטת ממשלת יוון לאפשר כניסת תיירים ואנשי עסקים מישראל ללא הגבלה של כמות תיירים ויעדים. זאת, כפוף לבדיקת קורונה 72 שעות לפני הכניסה ליוון. החלטה זו תיכנס לתוקף החל מיום שלישי הבא - 15.9.

אשכנזי הודה לעמיתו ואמר: "בין ישראל ויוון קיימת שותפות אסטרטגית חשובה והעובדה שיוון היא המדינה הראשונה שפותחת שעריה בעידן הקורונה הינה הוכחה לברית החזקה בין המדינות. מערכת היחסים בין יוון לישראל מהווה דוגמה לכך ששיתוף פעולה ושיח ישיר בין מדינות הוא הדרך הבטוחה לשגשוג כלכלי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לפיד: אף אחד לא מציב לי אולטימטום – לא יהיו פריימריז פתוחים

ליברמן: "להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה"

עוצרים, יורדים מהרכב – ופותחים באש: תיעוד ירי לאור יום בחיפה

האי כרתים
האי כרתים | צילום: shutterstock

שרת התחבורה מירי רגב בירכה אף היא על ההסכם: "המשך פתיחת יוון לתיירות ישראלית ללא הגבלה היא בשורה חשובה לתושבי ישראל שביקשו מאיתנו להרחיב את היעדים לנסיעה ומוכיחה כי המדיניות המדורגת והאחראית שבה נקטנו לפתיחת השמיים הייתה נכונה. תודתי לשר החוץ גבי אשכנזי וצוות משרד החוץ שעמלים כבר כעת על פתיחת יעדים נוספים".

במהלך היום קיים אשכנזי הערכת מצב בנושא פתיחת השמיים לתיירים, אנשי עסקים וסטודנטים ישראלים היוצאים לחו"ל. בדיון השתתפו מנכ"ל משרד החוץ, שגרירים ישראלים ממדינות יעד פוטנציאליות לתיירות ישראלית ונציגים ממשרד התחבורה, התיירות, הבריאות ומרשם האוכלוסין.

בפתח הדיון הודה השר אשכנזי לשגריר ישראל ביוון על המאמצים מול משרד החוץ היווני לפתיחת השמיים ואמר: "אנו מחוייבים לנסות ולמצוא את המתווה הנכון לקיים שגרה בצל הקורונה שתמשיך ללוות אותנו, לרבות סוגיית התיירות היוצאת והנכנסת. יחד עם משרד התחבורה, התיירות ומשרד הבריאות עלינו למצוא את הדרך להמשיך לפתוח יעדים נוספים. אני מצפה מכלל השגרירים להעמיד משימה זו בעדיפות עליונה".

רודוס
רודוס | צילום: חדשות 13

כזכור, רק לפני פחות משבועיים סוכם מתווה אחר בין אשכנזי לדנדיאס. על פי המתווה הקודם, שכאמור יישאר בתוקף עד 15.9, מספר התיירים הישראלים שיוכלו להיכנס ליוון יעמוד על 1,200 מדי שבוע. גם על פי מתווה זה, בדיקת הקורונה צריכה להתבצע 72 שעות לפני ההמראה.