בעקבות התפשטות הקורונה: אינטל המליצה לעובדיה לעבוד מהבית

פרסום ראשון: ענקית ההייטק הישראלית ביקשה מעובדיה שלא להגיע למשרדים • בחברת החשמל עובדים שבבידוד צוידו בכלים לחיבור מרחוק • רשות שדות התעופה: חלק מהעובדים יצאו לחופשה ללא תשלום

זמן צפייה: 03:54

פרסום ראשון: בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, ענקית ההייטק הישראל, אינטל, המליצה היום (ראשון) לעובדיה לא להגיע למשרדים ולעבוד מהבית. מהחברה נמסר: "הבטיחות והרווחה של העובדים נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו. כאמצעי זהירות, הגבלנו נסיעות בין-לאומיות. אנו עוקבים מקרוב אחר המצב ופועלים להבטיח כי לעובדים שלנו יהיה את המידע והמשאבים הדרושים להם כדי להישאר בטוחים".

מאינטל נמסר: "הבטיחות והרווחה של עובדי אינטל נמצאת בראש סדר העדיפויות שלנו. כאמצעי זהירות, הגבלנו נסיעות בינלאומיות לא מהותיות והפכנו את העבודה מהבית לעת עתה לאופציונאלית, למי שמסוגל לבצע את עבודתו מרחוק ומבקש לעשות זאת. אנו עוקבים מקרוב אחר המצב ופועלים להבטיח כי לעובדים שלנו יהיה את המידע והמשאבים הדרושים להם כדי להישאר בטוחים".

במקביל, עובדי חברת החשמל ששוהים בבידוד צוידו בכלים לחיבור מרחוק ומקיימים ישיבות באמצעות שיחות וידאו. כמו כן, פוזרו ברחבי החברה חומרים לחיטוי ידיים. מנגד, רשות שדות התעופה הודיעה כי הוחלט על הוצאה לחופשה ללא תשלום של 70% מכלל העובדים הזמנים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אפקט הקורונה בבורסה בת"א: המדדים המובילים בירידות חדות

החמרה נוספת במצבו של נהג האוטובוס שנדבק בקורונה

איטליה נאבקת בקורונה: 16 מיליון אזרחי הצפון נכנסים להסגר

לוגו חברת אינטל
לוגו חברת אינטל | צילום: רויטרס

מעבר לכך, ביום חמישי שעבר נציבות שירות המדינה שלחה מכתב לכל משרדי הממשלה, שבו דרשה למפות עד יום שלישי הקרוב את כל העובדים שיכולים לעבוד מהבית במקרה הצורך ולא להגיע פיזית לעבודה.

בד בבד, המדדים המובילים בבורסה בתל אביב חוו הבוקר ירידות חדות. לכן, פתיחת שבוע המסחר נדחתה בכמה דקות. מדד תל אביב 35 ירד ב-5.76%, תל אביב 125 ב-6.44%. כמו כן, מדד תל אביב בנקים ירד ב-7.8% ותל אביב נפט וגז צנח ב-14.67%.

נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה
נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה | צילום: רויטרס

נוסף על כך, אל על הודיעה לבורסה כי בחברה צופים ירידה של עד 160 מיליון דולרים בהכנסות בשל התפשטות המחלה. להערכת החברה, הירידה צפויה להתקזז בחלקה עם צמצום בהוצאות התפעוליות של החברה, לאחר ש פנתה למשרד האוצר לשם קבלת תמיכה ממדינת ישראל ומנהלת עמו שיחות בנושא.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה למשבר הכלכלי כתוצאה מהתפשטות המחלה והודיע כי תוקם קרן לסיוע תזרימי, קרן של ארבעה מיליארד שקלים שתסייע לחברות שמושפעות כלכלית מהתפשטות הנגיף.

וירוס הקורונה בישראל והשפעתו על הבורסה
וירוס הקורונה בישראל והשפעתו על הבורסה | צילום: רויטרס