"סוג של עוקץ": החופשה בוטלה בגלל הקורונה - הכסף לא הוחזר

הם שילמו עשרות אלפי שקלים עבור חופשות ביעדים שונים - אך עם פרוץ המגפה הכול התבטל, והלקוחות לא ראו את כספם בחזרה. לאן נעלמו מיליארדי השקלים של הישראלים שהזמינו חופשות שבוטלו?

זמן צפייה: 10:11

מאות אלפי ישראלים הזמינו חופשות בחו"ל - שבגלל הקורונה כבר לא יתממשו. במקום תאילנד, לונדון והאגמים שבאיטליה, קיבלנו הסגר ומשבר כלכלי והכסף ששולם מראש - ברוב המקרים לא הוחזר ללקוחות.

מדובר על עשרות אלפי שקלים שהלכו לבלי שוב. זאב אלבגץ מהרצליה שילם עשרת אלפים שקלים בשביל חופשה בוויאטנם. אצל דני מזרחי מראשון לציון הסכום כבר עלה ל-50 אלף שקלים עבור חופשה משפחתית בכרתים. כמוהם, גם מיטל ביאלקה מכפר יונה ששילמה 6,400 שקלים לחופשה באיסטנבול וששי מאור מעין חרוד, שנפרד מ-47 אלף שקלים עבור טיסה לקפריסין. אף אחד מהם לא קיבל את כספו בחזרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עובד במשרד רה״מ נדבק בקורונה – נבדק מתי בא במגע עם נתניהו

בכיר ישראלי: הרושם הוא שבבית הלבן רוצים להאט את תהליך הסיפוח

"אין לנו זמן לבזבז": אלפים במחאה על תופעת האלימות כלפי נשים

דני מזרחי, החופשה שהזמין בוטלה בשל הקורונה
דני מזרחי, החופשה שהזמין בוטלה בשל הקורונה | צילום: חדשות 13

אז כמה כסף במצטבר חייבות חברות התעופה וסוכני הנסיעות לישראלים ששילמו על חופשות שלא יצאו אל הפועל? "לפי החישובים שלנו, מדובר על סכום שנע בין 400 ל-500 מיליון דולרים", טענה טל לאופר, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצמי התיירות.

מנגד, עופר מרום, מנכ"ל המועצה לצרכנות, סבר כי מדובר בסכום גבוה הרבה יותר. "רק אל-על חייבת לצרכנים מעל מיליארד שקל. אם נוסיף את כל החברות האחרות, נגיע לכמה מיליארדים. בין 3 ל-4".

טל לאופר, מנכ''לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצמי התיירות.
טל לאופר, מנכ''לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצמי התיירות. | צילום: חדשות 13

"אני מאוד צריך את הכסף הזה", אמר זאב, "זה כסף שלי. אני מרגיש שאל-על הכניסה לי יד לכיס ולא הוציאה את היד הזו מהכיס שלי עד היום". "יש כאן איזה סוג של עוקץ", הוסיף ששי, "אני מרגיש שאני נגנב".