בעקבות הסגר השלישי: שיעור האבטלה בינואר זינק ל-18.4%

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עדכנה כי 770 אלף ישראלים נותרו ללא עבודה, עלייה של 5.2% לעומת החודש הקודם. שיעור האבטלה באילת עלה ל-40.4%, ובביתר עילית נרשמה עלייה משמעותית של 5.8%

לשכת התעסוקה
לשכת התעסוקה | צילום: החדשות 13

בשל הסגר השלישי, שיעור האבטלה בחודש ינואר זינק ל-18.4% וכ-770 אלף ישראלים נותרו ללא עבודה - כך עלה מנתוני סקר כוח האדם לחודש ינואר 2021, אותו פרסמה היום (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. לשם השוואה, בחודש הקודם עמד אחוז המובטלים, אשר הפסיקו לעבוד בין היתר משום שפוטרו או שמקום עבודתם נסגר, על 13.2%.

עוד עלה מהנתונים כי אחוז הבלתי מועסקים מכוח העבודה עמד בחודש שעבר על 4.4%, כאשר אחוז מכוח העבודה של המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף הקורונה כבר טיפס ל-15.4%, לעומת 10.4% שנרשמו בסוף השנה שעברה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין על מרד החינוך: יש את כל הסמכויות לפעול נגד המפרים

שיא מפרוץ המגפה: 50 יולדות ונשים בהריון מאושפזות עם קורונה

"יש לה לב רחב": חברי הצעירה שחצתה לסוריה שופכים אור על דמותה

לשכת התעסוקה
לשכת התעסוקה | צילום: החדשות 13

במקביל לדוח של הלמ"ס, שירות התעסוקה פרסם את רשימת הערים שבהן נרשם שיעור דורשי העבודה הגבוה ביותר בחודש ינואר. בראש הרשימה ניצבת אילת, שם שיעור דורשי העבודה בחודש שעבר עמד על 40.4%. גם בחודש דצמבר מספר המובטלים היה גבוה למדי, ועמד על כ-37%.

העלייה בשיעורי האבטלה, הבהירו בשירות התעסוקה, "באה כתוצאה מהטלת מגבלות על המשק הישראלי בצלו של הסגר", לשון ההודעה. כלל הערים בישראל נפגעו גם הן כתוצאה מהסגרים, אולם ביתר עילית היא העיר שבה העלייה שנרשמה באחוז המובטלים היא הגבוהה מכולן - עלייה של 5.8% בחודש אחד ו-30.9% בסך הכול בשיעור דורשי העבודה.

מסעדה בתל אביב סגורה לקבל קהל ואיסוף עם החלת הסגר השלישי | צילום: רויטרס

הבאות ברשימה הן אום אל פחם, נצרת, טבריה ועכו עם שיעורים של 29.8%, 29.6%, 27.8% ו-27.8% בהתאמה. בשירות התעסוקה הדגישו כי ארבע מתוך 15 הערים המובילות ברשימה הן ערים חרדיות, וכי בערים הללו נרשמה עלייה גבוה יחסית באחוז דורשי העבודה לחודש אחד. כך למשל, באלעד - קפץ שיעור המובטלים ב-5.1%, ואילו בבני ברק, ב-4.5%.

בהודעה שמסר לתקשורת, נשמע מנכ"ל שירות התעסוקה רמי גראור אופטימי למדי, זאת הודות לחזרת המשק לפעילות כפי שנרשמה אתמול: "שירות התעסוקה צופה כי עם פתיחת המסחר, המלונאות ומערכת החינוך שיעור דורשי העבודה בהן יירד באופן משמעותי כבר בשבועות הקרובים".