משבר האבטלה: בעלי העסקים שנאלצו לשלוח עובדים הביתה

בעקבות הקורונה, עשרות אלפי ישראלים מוצאים את עצמם מובטלים מדי יום ביומו, מקצועות רבים הפכו לכאלה שאין בהם צורך עוד, ובעלי עסקים רבים מתמוטטים תחת הלחץ. "לא יודעים מה יהיה איתנו"

זמן צפייה: 02:22

מגפת הקורונה: משבר הקורונה גרם למצב בו עשרות אלפי ישראלים מוצאים את עצמם מובטלים מדי יום ביומו, מקצועות רבים הפכו לכאלה שפשוט אין בהם צורך עוד, ובעלי עסקים רבים מתמוטטים תחת הלחץ. מספר דורשי העבודה החדשים כבר טיפס אתמול (חמישי) ל-368,682, יותר מ-130 אלף מהם הצטרפו רק אתמול למעגל האבטלה החדש.

בימים האחרונים משרד קבוצת Success המייעצת לעסקים, הפך לחמ"ל סיוע לעסקים קטנים שמשבר הקורונה מאיים למוטט אותם ומאלץ אותם לשלוח עובדים ועובדות הביתה מרגע לרגע. אלעד הדר, מנכ"ל ובעלים של הקבוצה, סיפר על שגרת העבודה במשרדו בימים אלה: "אנחנו מציעים לבעלי עסקים פתרונות, הגישה שלנו היא שבמקום להתקפל יש להסתגל. פתחנו חמ"ל ואנו זמינים פה 16-15 שעות ביום על מנת לסייע לכל בעל עסק שצריך עזרה".

לכתבות נוספות בנושא:

מרגע שייחתמו התקנות החדשות: אלו המגזרים שימשיכו לעבוד

האבטלה ממשיכה לזנק: עוד 95 אלף ישראלים נרשמו בשירותי התעסוקה

איך שומרים על שגרת האימונים כשחדרי הכושר סגורים?

משרד ריק
משרד ריק | צילום: חדשות 13

ינון פז, בעלי חברה להשכרת רכב וליסינג, שמקבל ייעוץ במשרד, אמר כי "עד עכשיו היינו שישה עובדים. לצערי, בשלב הזה נאלצתי לשלוח לחופשה ללא תשלום שני עובדים". יוסי קדם, בעלים של חדר כושר, שגם הוא מקבל את שירותי Success, סיפר כי "בסטודיו אצלנו העסקנו ארבעה עובדים, עובדת אחת בתחום המכירות ועוד שלושה מדריכים. את ארבעתם נאלצנו לפטר".

רון אדרי, שהוצאה לחל"ת מעבודתה במשרד פרסום, סיפרה כי "התחושה היא מאוד מבולבלת, אנחנו לא כל כך יודעים מה יהיה איתנו - המון אנשים צעירים נותרים בלי עבודה". רבים מדורשי העבודה החדשים הם צעירים אקדמאים ומבוססים שהרוויחו שכר גבוה, חיו ברווחה ונשלחו הביתה כמעט בלי התרעה מוקדמת. כעת, האתגר הוא למצוא למפוטרים החדשים עבודה באחד המגזרים היחידים שבו כן דרושים עובדים נוספים. ככל שההגבלות על פעילות המשק יתרחבו, כך יגדל גם מספר העובדים שיישלחו הביתה.