שיעור האבטלה ירד מתחת ל-10% - דמי האבטלה יקוצצו

רק 9.5% מהאוכלוסייה הייתה מובטלת בחודש מארס, ירידה משמעותית ביחס לפברואר. בשל כך, על פי חוק רשת הביטחון הכלכלי, החל מאמצע מאי יופחתו 10% מהכספים שמקבלים מובטלים

זמן צפייה: 02:52

שיעור האבטלה בחודש מארס ירד ל-9.5% - כך עלה היום (רביעי) מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בירידה משמעותית ביחס לפברואר, אז נרשמו 14% אבטלה. בשל כך, על פי חוק רשת הביטחון הכלכלי, דמי האבטלה יקוצצו ב-10% החל מאמצע חודש מאי.

מהנתונים עולה כי כ-183 אלף אזרחים, שלא עבדו בשל משבר הקורונה, חזרו לעבודתם תוך חודש. במחצית השנייה של מארס, שיעור האבלה היה 8.9% בלבד. כזכור, על פי התוכנית הכלכלית שנקבעה, כאשר שיעור האבטלה ירד מתחת ל-7.5%, יופסקו דמי החל"ת למובטלים בשל הקורונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אש סותר את נתניהו: "לא יודע מתי נצטרך להתחסן שוב"

המנהל שיקר בחקירה האפידמיולוגית: משרד הבריאות יסגור את ביה"ס

בן 59 נאשם באונס בת 7: "החזיק מאות סרטונים פדופיליים"

לשכת התעסוקה
לשכת התעסוקה | צילום: חדשות 13

עם זאת, שר האוצר ישראל כ"ץ אמר היום כי הוא מקיים דיונים עם בכירי האוצר בנוגע למדיניות התעסוקה לאחר חודש יוני "מבלי לפגוע באלו שעדיין אין ביכולתם לשוב ולעסוק במשלח ידם לאור המגבלות שנותרו בתוקף".

"נתון זה משקף את המשך המגמה החיובית והתוצאה הישירה של החזרת המשק לפעילות שהתאפשרה בזכות החיסונים ובזכות רשת הביטחון הכלכלית הנרחבת שפרסנו לעצמאים, לבעלי העסקים ולמובטלי הקורונה, ואשר נתנה להם את התשתית הכלכלית לעבור את תקופת המשבר, ואת המשאבים לשוב לפעילות עם פתיחת המשק", אמר שר האוצר.

עוד הוסיף כ"ץ כי "אנו פועלים במרץ להוציא לפועל סיוע מיוחד למעסיקים לקלוט אנשים שהיו מחוץ לשוק התעסוקה זמן רב, ובמקביל ממשיכים במתן תמריצים שיסייעו למובטלים ותיקים ומאיצים את התקציב ואת ביצוע ההכשרות המקצועיות למקצועות מועדפים בעלי שכר ופיריון גבוה".