"מאמינים שאנו מייצרים שינוי מהותי": סיפור ההצלחה של "וויקס"

החברה שנולדה כמעט במקרה, מעסיקה כיום אלפי עובדים ולא מפסיקה לצמוח - גם בתקופת הקורונה, והגיעה לשווי שוק של 15 מיליארד דולר. "זה מקום שעובדים בו קשה אך גם נהנים כמו שצריך"

זמן צפייה: 14:02

בעידן של קורונה, בזמן שכלכלות בכל העולם קורסות וחברות ענק מקפיאות פעילות, חברת "וויקס" הישראלית דווקא נמצאת בצמיחה מתמדת. החברה, שמציעה פלטפורמה לבניית אתרים באינטרנט, זינקה השנה באופן חסר תקדים והפכה לשלישית בגודלה בישראל בשווי שוק של 15 מיליארד דולר. כעת, היא נמצאת בעיצומו של תהליך בניית משרדים חדשים שעתידים לאכלס מעל ל-3,000 עובדים.

חברת "וויקס" נולדה כמעט במקרה, כאשר מייסדיה, גיורא קפלן והאחים נדב ואבישי אברהמי ניסו להקים אתר אינטרנט לסטארט-אפ אחר. אך כשהם הבינו שהתהליך מסורבל ויקר, הם החליטו לפתור את הבעיה בזכות מתן אפשרות לכל אחד להקים אתר באינטרנט תוך מספר דקות, והייתה בין הראשונות לעשות זאת. "כששאלו אותנו לראונה כמה יעלה לשווק את העסק דרך 'וויקס', אז שאלנו בחזרה 'כמה אתה מוכן לשלם?'", סיפר עומר שי, סמנכ"ל שיווק בחברה, והוסיף: "המחיר הראשון שהצענו היה 9.90 ואני זוכר שרשמתי את שרשמתי את מפרי כרטיסי האשראי על דף. מעולם אף אחד מהם לא הביא לנו כסף לנו, אבל זו הייתה הגושפנקא לכך שאנשים מוכנים בעצם לשלם לנו".

המטה של חברת ''וויקס'' בתל אביב | צילום: רויטרס

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשש: המוטציה מתפשטת בארץ – מעבדות מיוחדות יוקמו לזיהויה

"עסקת טיעון זה כמו זקפה": הפרקליט הבכיר וההערות המטרידות

אחרי הביקורת: כיתות א'-ד' ו-י"א-י"ב וגני הילדים ילמדו כרגיל

מעבר להצלחה הכלכלית של החברה, ל"וויקס" יש את תדמית החברה הכיפית, עם המסיבות הכי טובות, עם פינוקים ואלכוהול חופשי. "ב'וויקס' אתה יכול לבוא ב-10:00 ולקחת בירה, אף אחד לא מסתכל עליך. זה מקום שעובדים בו קשה ועם זאת נהנים כמו שצריך", אמר עמנואל כהן, עובד לשעבר בחברה. "הם יוצאים מנקודת הנחה שהביאו אנשים טובים ורוצים שהם יצליחו. אנחנו סומכים עליהם ובואו עכשיו תנו בראש", הוסיף ניר בניטה, עובד לשעבר.

זמן קצר לפני ש"וויקס" הונפקה בבורסה בניו יורק, היא קיבלה הצעה להימכר תמורת מיליארד דולר, אך הבעלים ומנכ"ל החברה סירב, וכך הוא הסביר את החלטתו: "אמרתי 'לא' עם מון פחד", אמר אברהמי והוסיף: "אך באותה נקודה הבנתי שאנחנו מסוגלים לייצר שינוי מהותי, או להגשים משהו גדול ממש. וכשאתה באמת מאמין בזה, אז זה אפשרי לסרב, אבל זה עדיין קשה. בזכות הוויתור על האקזיט וההחלטה להנפיק את החברה, חברת "וויקס" נשארה בישראל, והיא ממשיכה לייצר מאות מקומות עבודה ובדיעבד, הפכה את שני בעליה לשווים היום יותר מ-700 מיליון דולר.