"אי אפשר לסמוך על המדינה": בצפון מתמודדים עם נזקי הקורונה

אחרי שהכינרת התמלאה, הייתה אמורה להגיע שיא עונת התיירות. המגפה מנעה זאת וכעת בעלי העסקים שמתפרנסים מתיירות מנסים למצוא פתרונות. "נזק של עשרות מליוני שקלים" • "מחיר הקורונה" חלק ב'

זמן צפייה: 11:49

האביב היה אמור להיות שיא עונת התיירות בצפון, אחרי השלג בחרמון, הגשמים בגליל והכינרת שהתמלאה, כולם ציפו לחודשים של לבלוב ושגשוג, עם המוני תיירים מהארץ ובעיקר מחו"ל. אבל אז הגיעה מגפת הקורונה ואת פסח עשינו מסוגרים בבתים.

גבי בן דורי רכש בטורקיה שתי סירות, בנוסף לאלו שכבר יש לו, שמשחזרות את הסירה של ישו. זה עלה לו יותר מארבעה מיליון שקלים והוא בנה על התיירים, הצליינים שבאים לשוט כמו בן האלוהים במחיר צנוע של 30 שקלים. "השיט בכינרת לצליינים זה כמו הכותל בשבילנו. הם צריכים את השיט בכינרת לתפילות שלהם וזה לא קיים", הסביר. "בימים רגילים הסירה מפוצצת, כל 45 דקות עולה קבוצה, כל החברות ביחד מסיעות בסביבות יותר ממיליון איש, ועכשיו כשאין תיירות - אפס".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכיר במשרד הבריאות מזהיר: ישראל על סף התפרצות של קורונה

מבצע הבדיקות הסרולוגיות לאיתור נוגדנים יחל בשבוע הבא

רה"מ מבקש להטיל על המדינה תשלום מס – על עבודות בביתו בקיסריה

גבי בן דורי, בעל סירות שייט בכינרת
גבי בן דורי, בעל סירות שייט בכינרת | צילום: חדשות 13

לדברי חיים כהן, משיט סירה בכינרת, "נתניהו חושב שאנחנו איזה בובות שלו שהוא משחק איתנו כל הזמן, אני ממש כועס עליו. אני חושב שהוא לא עושה כלום, הוא רק מדבר. אני לא רואה שהוא מנסה לעזור לנו. לדוגמה, אני מתפרנס מתיירות 33 שנה ואני מאושר במקצוע שלי, אבל אני רואה שאין לזה אופק. אין לזה שום דבר שנותן לי איזושהי תקווה. יש לי ילד גדול שגר בחוץ לארץ, אני לא רוצה שיתקרב לפה אפילו, לא רוצה".

תיירות הצליינים היא ענף חשוב מאוד, אתר הטבילה "ירדנית" של קבוצת כינרת בדרך כלל בעונה הזו עמוס ומלא, אך האתר נסגר כבר באמצע חודש מארס. איתי, מנהל האתר, הודף גם את המעטים שבכל זאת מגיעים לטבילה. "אנחנו אומדים את הנזק בעשרות מיליונים", אמר.

חיים כהן
חיים כהן | צילום: חדשות 13

מה שחשף הנגיף הוא שרק עזרה וערבות הדדית יכולות לסייע במשהו בימים מוכי קורונה. לאיתי באתר "ירדנית" יש גב. יש מאחוריהם קיבוץ, חברה, קבוצה. הם חטפו מכה, אבל הם כנראה יעברו את זה. לגבי עם הסירות אין גב, הם לבד, תלויים בהחלטות פוליטיות וחשופים לכוחות השוק, כוחות אכזריים.

"אי אפשר לסמוך על המדינה. לשלם מסים כשהרווחנו שילמנו והרבה שילמנו מסים, אבל כשאנחנו בצרה המדינה לא מאחורינו", אמר גבי. "אומרים לנו, 'תשחו במים חופשי'. לאן שתגיעו תגיעו. היא לא נותנת שום דבר".