התקלות נמשכות: נתוני 30,000 עצמאים לא נקלטו באתר רשות המסים

אלפי עצמאים שהגישו בקשה באתר הממשלתי קיבלו מסרון לפיו היא לא נקלטה, וכי יש להגישה בשנית. זאת בהמשך לכך שהאתר קרס אתמול לסירוגין לאחר שהושק באיחור

זמן צפייה: 01:39

30,000 בקשות של עצמאים למענק שהוגשו באתר רשות המסים לא נקלטו בשל תקלה טכנית. הרשות פנתה היום (חמישי) למגישים במסרון, לפיו בשל תקלה עליהם להגיש שוב את הבקשה.

כזכור, זו איננה הפעם הראשונה שישנה תקלה באתר ההרשמה למענקים של רשות המסים. אתמול, באיחור של יום, נפתחה האפשרות להגשת בקשות לקבלת הפעימה השנייה של מענק הסיוע לעצמאים. אך בשל עומס הפניות, נרשמו תקלות טכניות ומשתמשים רבים ממתינים להיכנס למערכת או מתבקשים לפנות במועד מאוחר יותר.

תקלה באתר רשות המסים: בקשת המענק לעצמאים לא נקלטה | צילום: חדשות 13

עד כה, כ-24 אלף עצמאים נמצאו זכאים למענק בשעות האחרונות, ויוכלו לראות את הכסף בחשבונם תוך ימים ספורים.

ממשרד האוצר נמסר כי "המענק, בסכום של עד 10,500 שקל, ייכנס ישירות לחשבון הבנק של הזכאים בימים הקרובים. האתר ממשיך לפעול ולקבל את בקשות העצמאיים. אנו עוקבים אחר קצב ההגשות במטרה לאפשר את פעילותו הסדירה".

תקלה באתר רשות המסים
תקלה באתר רשות המסים | צילום: חדשות 13

ביום שני נערכה מסיבת העיתונאים על אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה, ובה דיבר מנהל רשות המיסים בישראל ערן יעקב. יעקב פירט על המענק המסתמן לעסקים אשר נפגעו במשבר: "אנשים ייכנסו לאזור האישי שלהם בצורה פשוטה. לאחר הכניסה הם יצטרכו לדווח באתר של רשות המיסים באזור האישי. מי שיקליד שיש לו ירידה בכנסות של 25% בתקופה האמורה, מיד יהיה לו חיווי האם הוא זכאי או לא זכאי. ככל שיהיה זכאי תוך יומיים הכסף יהיה אצלו בחשבון הבנק".

עוד ציין כי "הפעימה השנייה תהיה הרבה יותר רחבה מהפעימה הראשונה. המשמעות של הדבר – התנאים של הפעימה השנייה יהיו פשוטים: גיל 20, הכנסה חייבת של עד מיליון ש"ח, מרבית העצמאים יהיו זכאים לפעימה. כ-500 אלף עצמאים יהיו זכאים בגלל גודל הפעימה. גובה המענק יהיה 70% מאותה הכנסה חייבת אך לא יותר מ-10,500".

"בנוסף יש פעימה נוספת לאותם עסקים שיש להם הכנסה שבין 18 אשל שקלים לבין 300 אלף שקלים, הם יוכלו לקבל מענק נוסף בנוסף למענק הראשון שהצגנו קודם. מענק נוסף שיהיה, שיחל ב-12.5, פעימה שלישית. מעל 98% מהעסקים נכנסים פנימה", ציין יעקב.