לאחר ההודעה על הקפאת תמ"א 38: למי כדאי למהר, ומי צריך לוותר?

אם הדיירים כבר קיבלו היתר בנייה, אפשר להתקדם עם ההליך, אך אם רק אספו חתימות של בעלי דירות, ייתכן שייאלצו להפסיק. וגם: המדריך הרשמי החדש לתמ"א 38

זמן צפייה: 04:05

ההחלטה על הקפאת תוכנית תמ"א 38, שפורסמה לראשונה בחדשות 13, הותירה דיירים רבים מבולבלים. עבור מי שכבר החל את ההליך לא צפויה בעיה וההחלטה כנראה לא תשפיע, אך לדיירים שנמצאים בשלבים מוקדמים יותר מומלץ להמתין עם ההליך.

כאמור, אם הבנייה כבר החלה ואם הדיירים קיבלו כבר היתר בנייה או ממש לקראתו, ההחלטה לא אמורה להשפיע. "בשלב הנוכחי שום דבר לא השתנה, וכל מי שנמצא בתהליך, כמובן שימשיך אותו בצורה מסודרת ואחראית", הסביר האדריכל ארז בן אליעזר, יועץ בכיר למנכ"לית מינהל התכנון. "אנחנו בקשר עם הקבלנים והאדריכלים".

בניין בהליך תמ''א 38 | צילום: חדשות 13

אם עוד אין לבניין היתר אבל הדיירים כבר התקשרו עם יזם, מומלץ להזדרז ולהגיש בקשה להיתר בנייה.

אם רק הדיירים רק אספו חתימות של בעלי דירות, זה גבולי, אך עוד יש סיכוי לפרויקט. מומלץ להתייעץ עם אנשי ומקצוע ולבדוק את הנושא מול הרשות המקומית.

עם זאת, לדיירים שמתגוררים בבניין שעדיין לא הושגה בו הסכמה מכלל הדיירים, עדיף להמתין עם ההליך עד שהמצב יתברר.

לדיירים שבכל זאת מעוניינים להמשיך עם הפרויקט, הרשות להתחדשות עירונית פרסמה את המדריך הרשמי החדש לתמ"א 38.

לפי המדריך, כדאי לבדוק את המדיניות של העיר או היישוב שלכם לגבי תמ"א. כדאי לבחור נציגות דיירם שתוביל את הפרויקט. רצוי לבחור בקפידה יזם בעל ניסיון מתאים. מומלץ להיעזר בעורך דין ובמפקח לבחינת ההצעות, ורצוי לבדוק שלקבלן שנבחר יש רישיון מסודר.