ירידות שערים חדות בשל הקורונה: עיכוב בפתיחת המסחר בבורסה

נמשכת הצניחה במדדים - יום המסחר התעכב בכחצי שעה. באירופה ובארצות הברית נרשמו הירידות החדות ביותר מאז המשבר הכלכלי ב-2008. זאת, לאחר הפסדים משמעותיים באסיה בתחילת השבוע

זמן צפייה: 05:25

קורונה - משבר עולמיפתיחת המסחר ברשות לניירות ערך נפתחה היום (שני) בעיכוב של חצי שעה. זאת, בעקבות ירידות שערים חדשות עקב התפשטות הנגיף במדינה.

גם בבורסות ברחבי העולם נרשמו ירידות תלולות. באירופה ובארצות הברית נרשמה הנפילה החדה ביותר מאז המשבר הכלכלי בשנת 2008. זאת, בין היתר גם בעקבות המאבק שסעודיה מנהלת בשוק הנפט.

ממד הבורסה לניירות ערך בלונדון היה צפוי לצנוח ב-6.3% אתמול, והדאו ג'ונס האמריקני - ב-4.9% בניו יורק. זאת, בעקבות הירידה בשווקים האסייתים, שם בעקבות החשש ממגיפה בין-לאומית הוביל להאטה מהותית במסחר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

אפקט הקורונה בבורסה בת"א: המדדים המובילים בירידות חדות

פורים בצל הקורונה: תחפושות בסימן הנגיף ומשלוחי מנות לבידוד

בדיקות יזומות לאזרחים: כך נאבקים בעולם בשיעור המוות מהקורונה

נגיף הקורונה בישראל
נגיף הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

זאת, בהמשך לירידות החוות במדדים המובילים בבורסה בתל אביב אתמול. לכן, פתיחת שבוע המסחר נדחתה בכמה דקות. מדד תל אביב 35 ירד ב-5.76%, תל אביב 125 ב-6.44%. כמו כן, מדד תל אביב בנקים ירד ב-7.8% ותל אביב נפט וגז צנח ב-14.67%.

נוסף על כך, אל על הודיעה לבורסה כי בחברה צופים ירידה של עד 160 מיליון דולרים בהכנסות בשל התפשטות המחלה. להערכת החברה, הירידה צפויה להתקזז בחלקה עם צמצום בהוצאות התפעוליות של החברה, לאחר ש פנתה למשרד האוצר לשם קבלת תמיכה ממדינת ישראל ומנהלת עמו שיחות בנושא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו על התפשטות הקורונה בישראל
ראש הממשלה בנימין נתניהו על התפשטות הקורונה בישראל | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה למשבר הכלכלי כתוצאה מהתפשטות המחלה והודיע כי תוקם קרן לסיוע תזרימי, קרן של ארבעה מיליארד שקלים שתסייע לחברות שמושפעות כלכלית מהתפשטות הנגיף.

"נפעל היום כדי לחטא מתקנים ציבוריים. שתיים, נגייס את חיל האוויר וחברות התעופה כדי להבטיח בכל מצב את המשכיות שרשרת האספקה החיונית למשק הישראלי", אמר ראש הממשלה. "שלוש, נגייס את מיטב המוחות בישראל כדי להפריד ביעילות בין בריאים לחולים. מחר נקיים ישיבה מאוד חשובה של גורמי המדע והבריאות במטרה להרחיב מאוד את מספר הנדבקים ולצמצם את משך הזמן הדרוש לקבלת תוצאות הבדיקה".

לדברי שר האוצר משה כחלון, הוא יציג היום לראש הממשלה בנימין נתניהו מתן קו אשראי לעסקים שנקלעו למצוקה בעקבות המשבר. נוסף על כך, הוא הנחה את רשות המיסים ואת ראשי האגפים באוצר לנהוג ברגישות מול העסקים ולתת מענה נקודתי כשהדבר יידרש.