בעקבות עיצומי העובדים: המסחר בבורסה לא ייפתח היום

עובדי הבורסה הודיעו כי יגיעו מאוחר לעבודתם כחלק מסכסוך עבודה שהוכרז לטענתם בשל החלטת ההנהלה לפרוש מהליך גישור עם הוועד. ההנהלה: "בשל השיבושים לא יתקיים מסחר - ניתוק מטריד מהמציאות"

זמן צפייה: 03:54

הנהלת הבורסה הודיעה הבוקר (ראשון) כי המסחר בבורסה לא ייפתח היום, זאת לדבריה בעקבות "שיבושים שגרם ועד העובדים, אשר בעקבותיו לא בוצעו מהלכי המסחר והסליקה המאפשרים את פתיחת יום המסחר".

בהודעה שנמסרה לתקשורת, ביקשה ההנהלה להסביר מדוע החליט הוועד לנקוט בצעדים, ולהביא להשבתת יום המסחר: "הוועד אינו מסתפק בבונוס שהיקפו 15 מיליון שקלים ומבקש להגדילו", נטען, "ועל זה יצא למאבק הנוכחי. זאת בנוסף לעובדה שעלות השכר הממוצעת של עובד בורסה עומדת על כ-50 אלף שקלים בחודש, וכן לכך שהעובדים נהנים מאחזקה בהיקף של כ-100 מיליון שקלים המהווים 6% ממניות הבורסה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלפים מחו בת"א נגד הסיפוח; 5 מפגינים נעצרו לאחר שחסמו כבישים

"דוד, תתפטר": השיחה בין ראשי מועצת יש"ע אחרי המתקפה על טראמפ

רה"מ לראשי מועצת יש"ע: מחויב לנהל מו"מ על בסיס תוכנית טראמפ

הבורסה לניירות ערך בתל אביב
הבורסה לניירות ערך בתל אביב | צילום: רויטרס (ארכיון)

"נזכיר כי הוועד הכריז בזמנו על סכסוך עבודה כחלק ממאבקו נגד החלטת ההנהלה להנפיק את מניות הבורסה, ונציין כי מאז ההנפקה עלה שווי האחזקה שבידי העובדים מ-27 מיליון שקלים לכ-100 מיליון שקלים". ההנהלה סיכמה והוסיפה כי אף עובד לא הוצא לחל"ת או נפגע כתוצאה ממשבר הקורונה. "האם מדובר בניתוק מטריד מהמציאות בה אנו חיים או בגרידיות חסרת מעצורים? הציבור ישפוט".

יו"ר הרשות לניירות ערך ענת גואטה, אמרה כי היא "רואה בחומרה רבה את דחיית פתיחת המסחר בגלל סכסוך פנימי. בימים בהם אנו משקיעים משאבים ומאמץ לאומי לפיתוח שוק הון חדשני ואטרקטיבי, כל פגיעה בתקינות המסחר עלולה לפגוע במשקיעים ובשוק - מצב שאינו סביר מבחינתי". לדבריה, הבורסה היא תשתית לאומית "שאין להשביתה בקלות ייתר".

מתחם הבורסה ברמת גן
מתחם הבורסה ברמת גן | צילום: דוד שי, ויקיפדיה העברית

ועד העובדים השיב לדברי ההנהלה, ומסר כי "מי שפגע במסחר היום הם לא העובדים, אלא המנכ"ל שמפר ברגל גסה את הסכמי העבודה שהוא עצמו חתום עליהם. במקום לשבת עם העובדים כפי שראוי, המנכ"ל מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה ומתפלא למה נשאר אחריו הרס וחורבן". בוועד קראו למנכ"ל להיפגש עמם ולדון במשבר, על מנת "לעצור את הפגיעה המתמשכת בזכויותיהם של עובדי הבורסה", לשון ההודעה.