מסתמן: מתווה להגדלת התפוסה באולמות תרבות וספורט ואצטדיונים

פרסום ראשון: לאולמות של יותר מ-5,000 מושבים יוכלו להגיע 3,000 אנשים. באצטדיונים של יותר מעשרת אלפים מושבים תתאפשר כניסה של 5,000 אוהדים. ‏ההקלות צפויות להיכנס לתוקף בתחילת שבוע הבא

זמן צפייה: 09:32

בעקבות הירידה בתחלואה: בתחילת השבוע הבא צפויות להיכנס לתוקף הקלות חדשות, שעל פי המסתמן יכללו גם מתווה להגדלת התפוסה באולמות תרבות וספורט ואצטדיונים – כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 13. השר טרופר הכריז על המתווה, שעדיין דורש את אישור הממשלה

על פי המתווה, באולמות של עד 5,000 מושבים התפוסה תגדל לעד 75% ולא יותר מ-1,000, ובאולמות גדולים יותר, התפוסה תגדל לעד 30% ולא יותר מ-3,000. עוד לפי המתווה, במתחמי הופעות באוויר הפתוח ובאצטדיונים שבהם יש פחות מ-10,000 מושבים, תתאפשר 50% תפוסה ולא יותר מ-3,000, ובאצטדיונים עם יותר מעשרת אלפים מושבים, יוכלו להיכנס עד 5,000 אוהדים, ולא יותר מ-30% תפוסה.

שער 8 בדרבי בבלומפילד
אצטדיון בלומפילד | צילום: מיכאל רם

‏בנוסף, במשרד הבריאות יאשרו הפעלה לחוגים למבוגרים עם תו ירוק ועד 300 איש, בדומה למתווה אולמות האירועים. כמו כן, שוקלים במשרד לאפשר כניסה של ילדים לבריכות שאינן מקורות - ללא צורך בבדיקות.

"זו בשורה טובה, אבל העבודה עוד לא נגמרה", אמר טרופר. "רצינו להכניס יותר קהל ואנחנו לא ננוח עד שנחזיר את כל הקהל. לשמחתי, התחומים הכי פתוחים עם מספר הצופים והאוהדים הכי גדול ממשיכים להיות תחומי התרבות והספורט".

אדלשטיין לחדשות 13: ישראל צפויה להיות המדינה הראשונה שתגיע לחסינות עדר

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

בד בבד, שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הערב לאפשרות של חיסון לילדים ואמר כי "אני לא נכנכס לשום הרפתקאות, ברגע שיהיה אישור מוסמך - נתחיל לחסן ילדים. מקווה שנוכל לחסן את הילדים, ואז נגיע לחסינות עדר, שאף מדינה בעולם לא הגיעה אליו, כנראה שאנחנו נהיה הראשונים שנעשה זאת".

אדלשטיין התייחס גם להקלות הבאות ואמר כי הוא ממליץ להמשיך לעטות מסכות, אך כי נשקלת האפשרות להסיר את חובת עטיית המסכות באוויר הפתוח. "אנחנו כל הזמן שוקלים את המהלכים הבאים, הצרה היא שאין את מי לשאול - אנחנו ראשונים", אמר.