דרמה בבנק לאומי: המנכ"לית רקפת רוסק עמינח פורשת מתפקידה

רוסק עמינח הודיעה על סיום כהונתה לאחר כשבע שנים בתפקיד וכ-15 שנים ב"קבוצת לאומי". המהלך מצטרף לגל פרישות של בכירים מהמערכת הבנקאית ומחברות הביטוח שנבע ע"פ הערכות מהגבלת שכרם

זמן צפייה: 01:06

רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי, הודיעה הבוקר (ראשון) על סיום כהונתה לאחר כשבע שנים בתפקיד ולאחר כ-15 שנים ב"קבוצת לאומי". דירקטוריון הבנק יבחר הערב את יושב ראש הבנק לשלוש השנים הקרובות. המועמדים הם איציק שריר, מולי בן צבי, אוהד מראני, סאמר חאג׳ יחיא.

בבנק לאומי ציינו כי מרגע שהחליטה לפרוש, רוסק עמינח העדיפה לעשות זאת לפני בחירת יושב הראש החדש כדי למנוע הערכות שגויות בהמשך לפיהן פרשה על רקע זהותו. גורם בבנק מסר כי "אחרי שבע שנות קדנציה, שבמהלכן רקפת הביאה את הבנק להיות בעל השווי שוק הגדול ביותר, היא חשה שעשתה את השינויים הנדרשים ומרגישה שזה הזמן לאתגר הבא".

בהודעה שפורסמה מטעם הבנק נכתב כי מועד סיום כהונתה של רוסק עמינח יהיה במהלך החודשים הקרובים, לאחר שדירקטוריון לאומי יחליט לגבי מינוי מנכ"ל חדש והעברה מסודרת של התפקיד. רוסק עמינח כתבה: "לאומי כיום הוא הבנק המוביל בישראל. אני יודעת שפעילות הליבה החזקה, התשתית הארגונית שבנינו יחד, ההובלה הטכנולוגית והדיגיטלית הייחודית ללאומי, ההנהלה המוכשרת והאיכותית, יחד עם מנהלים ועובדים מסורים ומקצועיים - יהוו בסיס איתן להמשך ההובלה של לאומי לעוד שנים רבות".

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

לקראת הפגישה השלישית עם קים: טראמפ הגיע לאזור המפורז

שמולי: "יש להתאחד עם ברק ולבני – חיבור למרצ ייבחן בהמשך"

בת שנה וחצי נהרגה מפגיעת רכב בחצר ביתה בנגב

רקפת רוסק עמינח
רקפת רוסק עמינח | צילום: רויטרס

רוסק עמינח כיהנה בתפקידה במשך שנים, שנחשבות לקדנציה ארוכה יחסית. האירועים הבולטים בתקופת כהונתה היו פרשת החשדות להלבנת הון של הבנק מול הרשויות האמריקניות, מכירת "לאומי קארד" בעקבות חקיקת שר האוצר כחלון והגבלת שכר הבכירים במערכת הפיננסית.

המהלך מצטרף לגל של פרישות בכירים מהמערכת הבנקאית ומחברות הביטוח בהם אריק פינטו מבנק הפועלים, לילך אשר-טופולסקי מבנק דיסקונט ואייל לפידות מחברת הביטוח הפניקס. ההערכות הן שגל הפרישות קשור בין היתר במגבלת השכר של הבכירים בסך 2.5 מיליון שקלים בשנה, שמונעת מהם להשתכר כמו עמיתיהם בחברות הריאליות.

בשנים האחרונות התחלפה במהירות הנהלת בנק לאומי, בחלק מהמקרים כנראה על רקע ההבחנה בחוק שכר הבכירים. סמנכ"ל הכספים רון פיינארו מונה למנכ״ל לאומי קארד, המשנה למנכ״ל דני צידון עבר לקרן "ויולה", ראש החטיבה הבנקאית דני כהן וראש החטיבה הדיגיטלית תמר יסעור פרשו מתפקידם.

כזכור, רוסק עמינח התמודדה עם תביעה בגין איומים שספגה מקבוצת "באים לבנקאים", ואף העידה בבית המשפט על ההטרדות וההתקפות הקשות שספגה בתור מנכ"לית הבנק ושספגו בני משפחתה.