העובד יישא בעלות של יום אחד: סוכם מתווה מימון ימי הבידוד

לפי ההצעה שתעלה להצבעה בכנסת, העובד ישלם רק על יום אחד באמצעות יום מחלה או חופש, וינוכו לו לא יותר מארבעה ימי מחלה. המדינה תממן 75% מהעלות למעסיקים עם פחות מ-20 עובדים

מיטות בחדרי בידוד לחולי הקורונה
מיטות בחדרי בידוד לחולי הקורונה | צילום: רויטרס

שר האוצר ישראל כ"ץ ויו"ר ועדת העבודה חיים כץ סיכמו היום (ראשון) על מתווה למימון ימי הבידוד של עובדים במשק. לפי המתווה, שיעלה להבצעה בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, העובד יישא בעלות יום בידוד אחד במקום יומיים, שיגבה באמצעות פדיום יום מחלה או חופש, וינוכו לו לא יותר מארבעה ימי מחלה.

במצב שבו לעובד נגמרה מכסת ימי המחלה השנתית תהיה לו אפשרות לבחור בין צבירת מינוס על חשבון ימי מחלה עתידיים, או לקבל 70% משווי שכרו מהמדינה עבור ימי הבידוד.

למעסיקים עד 20 עובדים, המדינה תממן 75% מעלות ימי הבידוד. למעסיקים עם מעל 20 עובדים, עלות ימי הבידוד תתחלק בחצי. חיילים עם משפחות ומתנדבי שירות לאומי עם אישור עבודה שפוטרו, יקבלו מענק חד פעמי מהמדינה. מתנדבי השירות הלאומי יקבלו מענק בסך 5,500 שקלים.

ח''כ חיים כץ
ח''כ חיים כץ | צילום: חדשות 13

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ח"כ חיים כץ, מסר: " החוק המתוקן נושא בשורה גדולה ומעניק אוויר לנשימה למאות אלפי משפחות נוספות. אני מברך על ההסכמות עם שר האוצר. מתווה המימון לימי הבידוד שופר, תוך צמצום הנטל הכלכלי מהעובדים ומהעסקים. בנוסף, סיכמנו על מענק לחיילים ומתנדבי השירות הלאומי, שתורמים רבות לחוסנה של המדינה ועד כה לא זכו לתמיכה מספקת".

יוסי אלקובי, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה, המייצגת עסקים קטנים אמר בתגובה להחלטת הוועדה: "מתווה ימי הבידוד שאושר הוא פשרה כואבת על גב העסקים הקטנים. לצערנו, המדינה מכרה היום את העסק הקטן בנזיד עדשים. בזכות המאבק שלנו, המדינה הבינה שימי הבידוד לא צריכים להיות נטל על המעסיק הקטן והלכה כברת דרך. אך זה לא מספיק. גם הותרת 25% על חשבון המעסיק היא גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה. לא יעלה על הדעת שאנחנו, בעלי העסקים הקטנים, גם סופגים את המכה וגם משלמים עליה. במקום שהמדינה תסייע לנו להשתקם, היא נותנת לנו עוד בעיטה בדרך למטה".