רה"מ טוען שהוצאות ביתו נועדו למילוי תפקידו - ואין לחייבו במס

פרסום ראשון: רשות המסים ביקשה לדעת אילו מההוצאות בביתו הפרטי של נתניהו נועדו למילוי תפקידו, לשם תשלום המס. ראש הסגל השיב כי כולן משמשות לצרכים מקצועיים - ולכן נתניהו לא נדרש לשלם

זמן צפייה: 03:06

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעקש שהוצאות ביתו הפרטי בקיסריה נועדו למילוי תפקידו - ולכן אין לחייבו בתשלום מס עליהן. כך פורסם לראשונה הערב (שבת) בחדשות 13.

לפי המנגנון, שעליו הודיעה המדינה לבג"ץ לפני שלוש שנים, אם ההוצאות בבית הפרטי של נתניהו הן לטובת מילוי תפקידו – המדינה היא שתשלם את המס בגינן, ואם הן לטובתו הפרטית – הוא עצמו צריך לשלם. מדובר בהוצאות שהמדינה משלמת, הכוללות בין היתר תיקון תריסים, חשמל ומזון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: תקשורת ראש הממשלה

רשות המסים פנתה בשבועות האחרונים לחשב משרד ראש הממשלה, וביקשה לדעת אילו הוצאות הן לטובת מילוי תפקידו, ואילו לטובת הוצאות פרטיות. החשב הכללי פנה לראש הסגל אשר חיון, שענה שכל ההוצאות הפרטיות בקיסריה – כולן משמשות אך ורק למילוי תפקידו של נתניהו.

מלשכת רה"מ נמסר: כשראש ממשלה עובר ממעון למעון הוא לא מפסיק להיות ראש ממשלה. לכן נקבע נוהל שמגדיר במדויק את ההוצאות שהמדינה משלמת למילוי תפקידו ולא פרוטה יותר. המדינה לא משלמת עבור ההוצאות הפרטיות של רהמ במעון בקיסריה. כל התשלומים עבור המעון מאושרים ע"י החשב והיועצת המשפטית של משרד רה"מ".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לפרסום: "אין גבול לניתוק של האיש הזה". מתנועת הדגלים השחורים נמסר בתגובה: "בשבועות האחרונים נתניהו לא עסק במיליון מובטלים, לא עסק בתחלואה ובאלפי המתים, הוא גם לא עסק בריפוי החברה הישראלית: רק חשבון הבנק שלו מעניין אותו. רק העיסוק בהתחמקות מתשלום מיסים מעניין אותו. לנתניהו לא אכפת מהישראלים והישראליות, אכפת לו רק מעצמו".

ביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה
ביתו הפרטי של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה | צילום: חדשות 13

ביוני האחרון אישרה ועדת הכספים את בקשת ראש הממשלה להחזרי מס רטרואקטיביים, שפורסמה לראשונה בחדשות 13. יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני שאל את נציג רשות המסים אם בעבר נגבה מראש ממשלה מס בגין הוצאות לצורך מילוי תפקידו. עם זאת, לנציג רשות המסים לא הייתה תשובה. במסגרת הדיון דוייק הנוסח, ונקבע כי לעניין החזרי המס, הדבר אמור לעניין הוצאות הנוגעות למילוי תפקידו של ראש הממשלה בלבד.

ח"כ מיקי זוהר אמר בדיון כי "רוצים להפוך את ראש הממשלה לנכה כלכלית. חושש שהדיון יהפוך לפוליטי, לדיון שהוא קרקס. באופוזיציה רוצים לפגוע אישית בראש הממשלה. רוצה להזכיר שאם לא הייתי מחוקק את החוק ב-2017 נתניהו היה עד היום עם שכר של 17 אלף שקלים נטו בחודש". עוד אמר: "מי שנותנת את חותמת הכשרות למהלך המושחת הזה היא מפלגת כחול לבן שלנציגיה אין אפילו אומץ להגיע לדיון. מבקש להוציא צו הבאה לבני גנץ וחברי כחול לבן להגיע לוועדה. אם גנץ מסכים לוותר על הכל יש להוריד את מהמסמך את המילה 'חליפי', אם הוא לא מסכים - הוא משקר".

עוד תקף זוהר את היועמ"שית במשרד רה"מ, שלומית ברנע פרגו: "היא החליטה למרר את חייו של ראש הממשלה ולהתעמר בו. לקחה על עצמה משימה למרר את חייהם של בני משפחת נתניהו".