עקב הפרסום בחדשות 13: יולדות שפוטרו או בחל"ת יקבלו דמי לידה

לאחר שפורסם כי נשים שנכנסו להיריון בתקופת הקורונה והופסקה עבודתן לא זכאיות לדמי לידה או לאבטלה, הוחלט כי יולדות החל מינואר 2021 שלא עבדו 10 חודשים לפחות – יקבלו תשלום

זמן צפייה: 00:59

בעקבות הפרסום בחדשות 13: שר האוצר ישראל כ"ץ ומנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר סיכמו הבוקר (שני) כי יולדות שפוטרו או הוצאו לחל"ת במהלך משבר הקורונה - יקבלו דמי לידה. הזכאיות לכך הן נשים שילדו החל מחודש ינואר 2021 ולא עבדו במשך עשרה חודשים רצוף. זאת, בעקבות הפרסום בחדשות, לפיו נשים שנכנסו להיריון בתקופת הקורונה והופסקה עבודתן לא זכאיות לדמי לידה או לאבטלה.

השר כ"ץ מסר כי "אני שמח שמצאנו פתרון לבעיה כאובה שקרתה בגלל התמשכות דמי האבטלה בזמן הקורונה. הסיוע לנשים שילדו החל מחודש ינואר חיוני ומוצדק ויסיע ליולדות בקיום המשפחה המורחבת. מגפת הקורונה יצרה אתגרים כלכליים רבים לאזרחי ישראל, וכפי שהבטחתי לא נשאיר אף אחד מאחור, גם את הנשים היולדות שזכאיות למלוא הסיוע".

היריון (אילוסטרציה)
היריון (אילוסטרציה) | צילום: Getty Images

מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר הוסיף: "במשבר הקורונה נקלענו למצבים לא הגיוניים בהם על פי החוק הקיים, נוצרה פגיעה בזכויות סוציאליות בסיסיות של אוכלוסיות מסויימות וככל שהמשבר מתמשך, יותר מהן משלמות את המחיר. האבסורד הפעם הלם בנשים שנמצאות בהיריון במהלך תקופת החל"ת הממושכת שנכפתה עליהם. סיכמנו לתקן את החוק, ובכך למנוע את העוול שהיה נוצר אלמלא כן".

שר הרווחה איציק שמולי בירך גם הוא: "מברך על ההסכמות שהושגו הלילה בינינו ובין משרד האוצר, שימנעו פגיעה לא מידתית באלפי נשים יולדות שפוטרו או הוצאו לחל״ת ויאפשרו את תשלום דמי הלידה כסדרם בתקופת הקורונה. נשים נפגעו במיוחד במשבר והן אינן צריכות לשלם את המחיר הזה. תודתי לשר האוצר ולמנכל הביטוח הלאומי על שיתוף הפעולה".