ליברמן במסר לקואליציה: הכשלת הרפורמות שווה להפלת התקציב

בצל ההתנגדות של ח"כים בקואליציה לרפורמות בחוק ההסדרים כמו זו בחקלאות, שר האוצר מבהיר: "מדובר בשלם אחד". על סיוע לעסקים שנפגעו בעקבות התפשטות הקורונה: "נשקול להעניק עזרה נקודתית"

זמן צפייה: 02:54

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס היום (שני) במסיבת עיתונאים למחלוקות סביב חוק ההסדרים, ובפרט הרפורמה בחקלאות ואמר כי "תמיכה בתקציב והתנגדות לרפורמות - עורבא פרח. היינו מגיעים להסכם עם החקלאים אלמלא כמה ח"כים שפעלו לשכנע אותם שהרפורמה לא תקרה".

"חוק ההסדרים הוא חלק אינטגרלי מהתקציב - אני שומע דיבורים שאפשר לתמוך בתקציב ולהתנגד לרפורמות. מדובר בשלם אחד", אמר שר האוצר והדגיש: "מי שמכשיל את חוק ההסדרים מכשיל את התקציב. החוק אמנם שמן, אבל אין מה לעשות - אחרי שלוש וחצי שנים של סטגנציה, אם רוצים לקדם את המשק - צריך לקבל החלטות לא פשוטות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עד 8,000 מתפללים בקפסולות ומסכות: מתווה הסליחות שיובא לקבינט

בכירה בבן אנד ג'ריס מואשמת בהונאה: "מימנה ארגון פרו-פלסטיני"

20 שנה לאסון התאומים: האיש שירד ברגל 105 קומות בריאיון מצמרר

"אני מניח שיש עסקים שנפגעו", אמר השר על הנזק שהביא משבר הקורונה. "אנחנו רגישים וקשובים. אם יש עסקים כאלה - נבדוק לגופו של עניין. בסופו של דבר המשק נמצא בתנופה". כמו כן, ליברמן התייחס לנושא הפנסיות הצבאיות שאושר לאחרונה בממשלה. "אמרתי שאני מתכוון לעבוד עם הדרג המקצועי - איתם ולא אצלם. הם כתבו את חוות הדעת שלהם ששונה משלי והוצגה בישיבת הממשלה, היתה הצבעה ואני מצפה שכולם יכבדו אותה".

על פגישת גנץ ואבו מאזן אמר ליברמן כי "היציבות הכלכלית של הרשות הפלסטינית היא אינטרס ישראלי - אנחנו עושים הכל על מנת לשמור על היציבות של הרשות". לגבי ההיבט המדיני, לדבריו הוא "מעדיף לעסוק בענייני משרדי ולא לתת עצות לאחרים".

שר האוצר הגיב גם לפרשת ישראל ביתנו בה הואשמה חברת מפלגתו לשעבר פאינה קירשנבאום בעבירות שחיתות ואמר: "חוץ ממני, אף אחד מכם לא קרא את כל העדויות בתיק. מי שמכיר את החומר לא מסוגל להבין את גזר הדין של 10 שנים - זה זועק מבחינת חוסר הפרופורציה, פסיקה לא מידתית".