אפקט הקורונה בבורסה בת"א: המדדים המובילים בירידות חדות

עם פתיחת המסחר בשוק ההון מסתמנת צניחה במדדים • אל על לבורסה: צופים ירידה של 160 מיליון דולרים בהכנסות • רה"מ: תוקם קרן של ארבעה מיליארד שקלים לסיוע לחברות שמושפעות מהתפשטות הנגיף

זמן צפייה: 03:54

נגיף הקורונה בישראל: המדדים המובילים בבורסה בתל אביב חוו הבוקר (ראשון) ירידות חדות. לכן, פתיחת שבוע המסחר נדחתה בכמה דקות. מדד תל אביב 35 ירד ב-5.76%, תל אביב 125 ב-6.44%. כמו כן, מדד תל אביב בנקים ירד ב-7.8% ותל אביב נפט וגז צנח ב-14.67%.

נוסף על כך, אל על הודיעה לבורסה כי בחברה צופים ירידה של עד 160 מיליון דולרים בהכנסות בשל התפשטות המחלה. להערכת החברה, הירידה צפויה להתקזז בחלקה עם צמצום בהוצאות התפעוליות של החברה, לאחר ש פנתה למשרד האוצר לשם קבלת תמיכה ממדינת ישראל ומנהלת עמו שיחות בנושא.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נישואים אזרחיים וחוק הגיוס: תנאי ליברמן לכניסה לקואליציה

רה"מ: "מנסים לבטל הכרעת הבוחר"; גנץ: "נתניהו שותק מול ההסתה"

התחזית לפורים: עלייה בטמפרטורות; ביום שני יחול שרב

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בישיבת הממשלה למשבר הכלכלי כתוצאה מהתפשטות המחלה והודיע כי תוקם קרן לסיוע תזרימי, קרן של ארבעה מיליארד שקלים שתסייע לחברות שמושפעות כלכלית מהתפשטות הנגיף.

"נפעל היום כדי לחטא מתקנים ציבוריים. שתיים, נגייס את חיל האוויר וחברות התעופה כדי להבטיח בכל מצב את המשכיות שרשרת האספקה החיונית למשק הישראלי", אמר ראש הממשלה. "שלוש, נגייס את מיטב המוחות בישראל כדי להפריד ביעילות בין בריאים לחולים. מחר נקיים ישיבה מאוד חשובה של גורמי המדע והבריאות במטרה להרחיב מאוד את מספר הנדבקים ולצמצם את משך הזמן הדרוש לקבלת תוצאות הבדיקה".

לדברי שר האוצר משה כחלון, הוא יציג היום לראש הממשלה בנימין נתניהו מתן קו אשראי לעסקים שנקלעו למצוקה בעקבות המשבר. נוסף על כך, הוא הנחה את רשות המיסים ואת ראשי האגפים באוצר לנהוג ברגישות מול העסקים ולתת מענה נקודתי כשהדבר יידרש.

"בהזדמנות זו אני מבקש ממעסיקים שיכולים לאפשר עבודה מהבית שיעשו זאת כדי שהפגיעה במשק תהיה מינימלית", כתב כחלון בציוץ בטוויטר. "אנחנו במשרד האוצר מקיימים הערכות מצב שוטפות יחד עם ראש הממשלה, המל"ל ומשרד הבריאות ונגיב באופן נקודתי ככל שיידרש. כלכלת ישראל חזקה ואיתנה".

במקביל, משרד הבריאות הודיע כי חולה מספר 24 שהתה בתאריך ה-2.3 בשעות 20:10-20:00 בקלפי 21 בבית ספר אבן חן בשוהם. אמש עידכן המשרד כי ארבעה ישראלים נוספים אובחנו בקורונה. בכך, עלה מספר הנדבקים בארץ ל-25. במהלך סוף השבוע אותרו שמונה בני אדם שלקו בנגיף.

וירוס הקורונה בישראל והשפעתו על הבורסה
וירוס הקורונה בישראל והשפעתו על הבורסה | צילום: רויטרס

מהמרכז הרפואי פוריה בטבריה נמסר הבוקר כי חלה החמרה במצבו של נהג האוטובוס ממזרח ירושלים שנדבק במחלה. בן ה-38, שאושפז לאחר שהסיע קבוצת צליינים מיוון, שחלקם נדבקו בווירוס, מורדם ומונשם עם חום גבוה.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, התייחס אמש בריאיון ל"מהדורת השבת" להשפעות הנגיף על מערכת החינוך. "בשעה זו יש 3,495 תלמידים בבידוד, ו-200 אנשי חינוך", פירט. "כל המהלך נעשה על ידי משרד הבריאות, ובכל שעה מנתחים את תמונת המצב ומתקבלות החלטות. כרגע מערכת החינוך פועלת עם הבידוד של אותם ילדים - מאפשרים להם לקבל את החומר בצורה מקוונת, על ידי ספרים דיגיטלים וסקייפ, כדי שלא יצברו פערים".

עוד הוסיף: "במקביל אנו נערכים אם וכאשר נידרש למצב שבו מערכת החינוך לא תוכל לקיים את שגרתה. נצטרך להפעיל את כל המערך דרך אולפנים. עניין הבגרויות ידרוש היערכות נפרדת. אנו נערכים גם למצב שבו תהיה חלופה או דחייה למבחנים".