כ"ץ יוזם: מענק למובטלים שיחזרו לעבודה – דמי אבטלה של חודשיים

על פי תוכנית המענקים החדשה של שר האוצר, מובטלים שלא עובדים בין 75 ל-90 ימים ברציפות וישובו למעגל העבודה בתום הסגר, יקבלו בנוסף למשכורת גם מענק שעלותו מיליארדי שקלים • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:16

שר האוצר ישראל כ"ץ יוזם מענק נוסף למובטלים בעלות של מיליארדי שקלים - כך פורסם הערב (שני) בחדשות 13. בכוונתו של השר לעודד ישראלים שכבר חודשים רבים מחוסרי עבודה, לצאת ממעגל האבטלה מייד אחרי הסגר - ולקבל מענק בסך אלפי שקלים.

על פי פרטי התוכנית, מי שיהיו זכאים לקבל את המענק יהיו מובטלים שלא עובדים בין 75 ל-90 ימים, ברציפות. אם הם ישובו לשוק העבודה - לא משנה לאיזו עבודה או מה יהיה שכרם, הם יקבלו סכום בגובה חודשיים של דמי אבטלה, במקביל למשכורת. תוכנית כזו, כאמור, תעלה מיליארדים למדינה.

יש לציין שבפני כ"ץ משימה קשה, שכן לחוקק מענק כזה - יחד עם עוד סעיפים של תוכנית כלכלית, בתקופת בחירות כשהכנסת בפגרה, זהו דבר לא פשוט מבחינה פוליטית ומשפטית. ובכל זאת, שר האוצר כבר עדכן את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על כוונתו להמשיך את הליך החקיקה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אהוד ברק לא יתמודד על ראשות העבודה: "לא הצלחתי להבטיח איחוד"

פרקליטי נתניהו על האישום המתוקן: מואשם במעשים שלא נחקר עליהם

רה"מ בעד הארכת הסגר ב-10 ימים לפחות; מחלוקת על תוכנית היציאה

ישראל כ''ץ
ישראל כ''ץ

מוקדם יותר הבוקר פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני האבטלה בחודשים נובמבר ודצמבר 2020, מהם עולה כי בעקבות הסגר האחרון שיעור האבטלה עלה ל-13.7%. נתונים אלה לא מתייחסים לסגר המהודק, שהחל ב-8 בינואר.

במחצית הראשונה של חודש נובמבר 603 אלף ישראלים (14.6%) היו מובטלים, ובמחצית השנייה של החודש חל שיפור קל עם 597.3 אלף מובטלים. במחצית הראשונה של דצמבר חל שיפור נוסף, ומספר המובטלים עמד על 517.1 אלף (12.7%). אך כאמור, עם החלת הסגר ב-27 בדצמבר, המספר עלה ל-566.1 אלף ישראלים מובטלים (13.7%).

שירות התעסוקה עדכן כי מתחילת הסגר בסוף דצמבר, נרשמו בסך הכול 134,196 דורשי עבודה חדשים. 73,270 מהם נרשמו מאז הודק ב-8 בינואר, והם מהווים 54.6% מכלל הנרשמים מאז תחילת הסגר השלישי.