בתעשייה האווירית נערכים לפטר 900 איש; העובדים: "נצא למלחמה"

הדירקטוריון הודיע כי בכוונתו לפטר מאות רבות של עובדים בשל משבר הקורונה. הוועד לחדשות 13: "הופתענו מההודעה". המנכ"ל התפטר לאחר כשנתיים וחצי: "העובדים הם הטובים שבטובים"

זמן צפייה: 04:39

דריקטוריון התעשייה האווירית הודיע היום (רביעי) כי הוא נערך לפטר 900 מעובדיו, כ-20% מהעובדים, בעקבות המשבר הכלכלי שהביאה אחריה מגפת הקורונה. מהוועד נמסר לחדשות 13 כי "הופתענו מההודעה - נצא למלחמה". בד בבד, קיים חשש מפיטורים נוספים בחברות ממשלתיות נוספות, שרווחיהן ירדו בשל משבר הקורונה.

מהתעשייה האווירית נמסר: "בהמשך לידיעות בתקשורת, מתכבדת החברה להודיע, כי הנהלת החברה בוחנת באופן שוטף את השפעת משבר הקורונה על קוויה העסקיים השונים, ונקיטה של מהלכים נדרשים, במטרה להתאים את הוצאות החברה, לרבות הוצאות השכר, לירידה אפשרית בהיקפי פעילותה. במסגרת זאת, הנחה דירקטוריון החברה את ההנהלה, להכין תוכנית התייעלות לחטיבת התעופה שתתאים את מבנה כוח האדם לצמצומים הנחזים בהכנסות החטיבה. נכון למועד זה, טרם הוגשה כל תכנית כאמור לדירקטוריון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רן ארז מאיים שוב בהשבתה: "מנהלים מקצרים את שבוע הלימודים"

שר האוצר על המהפכה המתוכננת במגזר הציבורי: "יתרום את חלקו"

בתעשייה האווירית נערכים לפטר 900 איש; העובדים: "נצא למלחמה"

התעשייה האווירית
התעשייה האווירית | צילום: פייסבוק

בצל החלטת הדירקטוריון, מנכ''ל התעשייה האווירית, נמרוד שפר, הודיע על סיום תפקידו לאחר כשנתיים. בהודעתו כתב כי "עובדי התעשייה האווירית הם חוד החנית של התעשייה הישראלית והם הטובים שבטובים".

שפר בן ה-59 הצטרף לתעשייה האווירית כסמנכ''ל תכנון אסטרטגי לפני כשנתיים וחצי לאחר 36 שנות שירות בצה''ל כטייס קרב בחיל האוויר. בתפקידו האחרון בצה''ל שימש כראש אגף תכנון (אג''ת).
כמנכ''ל התעשייה האווירית העביר שפר שורה של רפורמות ושינויים, גיבש אסטרטגית צמיחה ותכנית עסקית.