ההסתדרות השיקה פורום מיוחד לעצמאים שנפגעו ממשבר הקורונה

ארנון בר-דוד הכריז על פתיחת המיזם, שיפעל להעניק רשת ביטחון סוציאלית לעצמאים בישראל, בתקופת הקורונה וגם אחריה. בראש הפורום יעמוד איש העסקים רמי בז'ה: "המעמד הוא לא פחות מהיסטורי"

זמן צפייה: 00:27

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הכריז היום (שלישי) על פתיחת פורום העצמאים בהסתדרות. הפורום הוא מיזם שיפעל להעניק רשת ביטחון סוציאלי לכלל העצמאים בישראל. "לאחר חשיבה והתייעצות החלטנו להקים את פורום העצמאים מבית ההסתדרות ולתת להם גג, כל זה בשיתוף פעולה עם ארגוני המעסיקים", אמר בן דוד. "לא נגבה דמי חבר, אלא רק נפתח את הבית הזה כלפיכם העצמאים, בשבילכם, כדי לתת מהניסיון, מהעוצמה שלנו ומהיכולת שלנו לעזור לכם, לא רק בקורונה אלא גם לטווח ארוך".

בראש הפורום יעמוד מפיק אירועי התרבות ואיש העסקים רמי בז'ה. עם מייסדי הפורום נמנים גם: גיל חובב, דדי סויסה, דורון (קופי) עציוני, אלי לוי, משה דץ, מודי פרי, שבתאי מיכאל, ומיקי דה פז. באמנת ההקמה של פורום העצמאים, שעליה חתמו הבוקר מייסדי המיזם, נכתב כי ההסתדרות רואה בביטחון הסוציאלי זכות יסוד בסיסית לכלל העובדים בישראל, עצמאים ושכירים כאחד. לאור זאת, ההסתדרות תחתור ליישם את עקרון השוויון והצדק למען כולם.

הפורום לא נועד להחליף את מקומו של אף ארגון אחר שפועל כיום למען העצמאים אלא לייצר שיתוף פעולה רחב. "המטרה שלנו היא לרתום את עוצמתה של ההסתדרות כגורם מוביל במשק, כדי להביא את מצוקתם של ציבור העצמאים והפרילנסרים לשולחנם של מקבלי ההחלטות והממשלה", הדגיש בר-דוד במעמד האירוע, "נכנסו אל המשבר הזה ביחד ואני רוצה שנצא ממנו ביחד. אי אפשר להפריד את עולם השכירים מעולם העצמאים, זה עולם אחד ששזור וסרוג אחד בתוך השני".

מחאה הפגנה עצמאים
הפגנת מחאה של עצמאים בדרישה לסיוע כלכלי מהממשלה

בדבריו, בר-דוד מתח ביקורת על המדיניות שהפקירה את העצמאים: "נעשו פה הרבה טעויות. מה היה קורה אם ב-10 במארס היו נותנים אבטלה גם לעצמאים? במקום זה התחכמו, שלחו לקופות ולהלוואות שלא שוחררו. אין פה את הרוח המחבקת ואין פה חשיבה לעומק. בשביל מה יש מדינה? בשביל מה אנחנו חיים פה? רק בשביל להילחם ולהקיז עליה דם או גם כדי להתפרנס בכבוד? המדינה צריכה להתייצב למען האזרחים ולתת להם פתרונות ולא לשסות ציבור בציבור".

ראש פורום העצמאים בהסתדרות, רמי בז'ה, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות ואמר: "אני עומד כאן בהתרגשות כי המעמד הוא לא פחות מהיסטורי. מהיום אנחנו מחויבים לעצמאים, מחויבים להניב תוצאות עם תנאים לכל עצמאי ויש לנו המון עבודה לעשות. נתכנס לגבש יעדים ומטרות ונחתור להביא בשורה. המטריה והפלטפורמה של ההסתדרות היא ערובה להצלחה, וכשאני אומר ערובה אני מתכוון לערבות הדדית בינינו לבין עצמנו, בינינו לבין המדינה וכל זאת בדיוק בתקופה שחייבים לפעול יחד להבראת המשק, להבראת הכלכלה הישראלית ולעתיד מתוקן וטוב יותר".

שירות התעסוקה הישראלי
שירות התעסוקה הישראלי | צילום: באדיבות שירות התעסוקה

ראש לשכת עורכי הדין בישראל, עו"ד אבי חימי, אמר: "אנחנו, העצמאים, לא יכולים לסמוך על הפוליטיקאים, אין לנו בית אחר – ההסתדרות זה הבית שלנו. זה בית שמורגל לדאוג לאוכלוסיות רבות ומגוונות ואנחנו רוצים להיות איתכם. נקבל עלינו את החובות בהכנעה, אבל גם את הזכויות – הזכות להתפרנס בכבוד והזכות לקום בבוקר, להקדיש את עצמך לעבודה ולקידום עסקי המדינה בידיעה שבעת משבר לא יזנחו אותנו מאחור".

משה דץ, ממייסדי פורום העצמאים מבית ההסתדרות, אמר בפתיחת האירוע: "בעולם שלי, בעולם התרבות, פשוט עשו עלינו השתק. בשגרה אנחנו רגילים לבדר, להצחיק, לגרום לדמעות, לרגשות, לשמחה ולאחדות – מאיתנו מוציאים את החשק לחיות. אין בן אדם שלא אמור להביא לחם הביתה אבל לאף אחד לא אכפת מאיתנו. עד עכשיו קראו לנו בכל מיני שמות - קראו לנו חארטה, קראו לנו חייזרים וקראו לנו מפיצי מחלות".