"אפליה פסולה": קנס הוטל על פרויקט דיור המיועד למועדון "חבר"

רשות מקרקעי ישראל קנסה את חברת "גינדי" בעקבות פרויקט שיועד למועדון אנשי הקבע בלבד. "ניחא היו מציעים הנחה, אבל ההגרלה סגורה ושאר הציבור מחפש דירות – ולא מוצא" • אנליסט

זמן צפייה: 06:58

מיליוני ישראלים יכולים רק לחלום על השתייכות לירידי הנדל"ן של "חבר" ולשאר מועדוני הלקוחות האקסקלוסיביים. בזו אחר זו נחטפות בפרויקטים אלו דירות בהנחה דרמטית – רק בתנאי שהקונים משתייכים לקבוצה הנכונה. לאחרונה קנסה רשות מקרקעי ישראל את חברת גינדי, בנימוק שפרויקט שהקצו ל"חבר" הוא אפליה פסולה כלפי שאר הציבור.

בשכונת תדהר שביבנה, מבינים היטב כמה ברי מזל היו כשזכו לרכוש לפני שבע שנים דירות בהנחה דרמטית. דירת ארבעה חדרים בפרויקט משותף של "גינדי אחזקות" ו"חבר" עלתה אז החל מ-929 אלף שקלים. "זה הסטטוס קוו, זה קיים כבר 40 שנה", אמר תושב בשכונה. "זה משהו שאנחנו רגילים אליו. האם זה פייר כלפי שאר אזרחי המדינה? לא, האמת שלא".

פרויקט של ''גינדי'' ו-''חבר'' ביבנה
פרויקט של ''גינדי'' ו-''חבר'' ביבנה | צילום: חדשות 13

"יזמים לוקחים קרקעות שהם קיבלו בשביל לבנות שכונות לטובת הציבור הרחב, ומשווקים אותם בבלעדיות לחברי מועדון צרכנות. וכך מאות דירות משמשות קבוצה קטנה ואקסקלוסיבית", מסביר את הבעייתיות עו"ד גיל גן-מור מהאגודה לזכויות האזרח. "ניחא אם הייתה מוצעת הנחה של 5%, אבל זה לא הסיפור פה. הסיפור זה שמציעים בבלעדיות את כל הדירות האלו בהגרלה סגורה ושאר הציבור מחפש דירות – ולא מוצא".

מגינדי אחזקות נמסר בתגובה: "מכיוון שרשות מקרקעי ישראל שלחה את ההחלטה לתקשורת ולא אלינו, אנו עדיין למדים אותה ושוקלים את האפשרויות שבפנינו. הפרויקט המדובר היה פתוח לכלל הציבור ולא רק לעמיתי 'חבר', ואכן דירות נמכרו גם לציבור הרחב. אנו מופתעים שגוף ממשלתי חושב שתמיכה בכוחות הביטחון היא מעשה פסול".