הממשלה אישרה תוכנית סיוע למלונות בגובה של עד 300 מיליון שקל

גובה המענק ייקבע בהתאם לירידה בהיקף ההכנסות של המלון בהשוואה לתקופה המקבילה בשנים קודמות. עוד אישרה הממשלה תוכנית להאצת המשק, הנחות בארנונה לעסקים, וכן תוכנית להגנה על הגיל השלישי

זמן צפייה: 05:38

הממשלה אישרה היום (ראשון) את תוכנית הסיוע למלונות, במסגרתה יחולקו לבתי המלון מענקים בגובה של עד 300 מיליון שקלים לתקופה שבין החודשים יוני 2020 עד מאי 2021, זאת במטרה לשמר את תעשיית התיירות בישראל ולהבטיח את המשך קיומה לאחר משבר הקורונה. על פי התוכנית, הזכאות למענק וגובהו ייקבעו בהתאם לירידה בהיקף ההכנסות של המלון בהשוואה לתקופה המקבילה בשנים קודמות, כאשר סכום המענק יינתן על פי כמות החדרים בו.

שר האוצר ישראל כ"ץ בירך על התוכנית, ואמר כי "מדובר בצעד נוסף שאנו נוקטים על מנת לשמור על הכלכלה הישראלית בתקופת משבר. המתווה נותן ודאות וסיוע לטווח הארוך למלונות שנפגעו". "זהו עוד צעד חשוב לשימור תשתית התיירות בישראל", הוסיף שר התיירות אסף זמיר. "נמשיך לפעול על מנת לסייע לכלל גורמי ענף התיירות לצלוח את משבר הקורונה ולחזור להיות מנוע צמיחה כלכלי משמעותי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בוטלה חסימת השיחות בין ישראל לאמירויות: אשכנזי ועמיתו שוחחו

ישראל במיתון: קצב התכווצות המשק ברבעון – הגרוע זה 40 שנה

"הטיחו, גררו והשפילו": כתב אישום נגד 4 סייעות מ"גן הזוועות"

בית מלון
בית מלון | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הממשלה אישרה את פרטי תוכנית ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ להאצת המשק ולסיוע להתמודדות של משרדי ממשלה ואוכלוסיות בסיכון עם משבר הקורונה, בהיקף של כ-8.5 מיליארד שקלים. ההחלטה כוללת תקציבים עבור שורת פרויקטים בתחומי התחבורה, התשתיות תומכות הדיור, הטכנולוגיה וההייטק, התיירות, הספורט, הרווחה, התייעלות האנרגטית ועוד.

בד בבד, אושר מתן הנחות בארנונה לעסקים עד יוני 2021. על פי המתווה, תוענק הנחה בהיקף של 95% מסך החיוב לעסקים שמחזורם עד 200 מיליון שקלים ושנפגעו בהיקף של יותר מ-60% במחזור העסקאות ביחס לאותה תקופה אשתקד. בנוסף, תוענק הנחה בהיקף של 95% גם לעסקים שמחזורם נע בין 200 מיליון שקלים ל-400 מיליון שקלים ושנפגעו בהיקף של יותר מ-80%.

קורונה, מחנה יהודה, קורונה בירושלים, שוק ירושלים,
שוק מחנה יהודה בימי הקורונה | צילום: חדשות 13

תוכנית נוספת שאושרה מוקדם יותר היום היא תוכנית "מגן הזהב" להגנה על אוכלוסיית הגיל השלישי במשבר הקורונה. במשרד העבודה והרווחה הסבירו כי מטרות "מגן הזהב" הן, בין היתר, קטיעת שרשרת ההדבקה בקרב אזרחים ותיקים ושמירה על בריאותם, תוך פגיעה מועטה ככל האפשר בשגרת יומם ובאיכות חייהם, וכן מתן מענים לצרכים הבסיסיים של האזרחים הוותיקים על ידי משרדי ממשלה והרשויות המקומיות.