סוכם סופית גובה הפיצוי למלונות: 300 מיליון שקלים

פרסום ראשון: שרי האוצר והתיירות סיכמו על גובה הפיצויים, הקריטריונים יפורסמו בהמשך • ועדת הכספים דנה בהגדלת תקציב המדינה עבור סיוע למשבר הקורונה: "כ-20% בלבד מהמשק תפקדו בזמן המשבר"

זמן צפייה: 08:17

פרסום ראשון: שרי האוצר והתיירות סיכמו היום (שני) סופית על פיצוי של 300 מיליון שקלים לענף המלונאות בשל משבר הקורונה. הקריטריונים יפורסמו רשמית מאוחר יותר.

בתוך כך, ועדת הכספים דנה בהגדלת תקציב המדינה לצורך תקציב סיוע למשבר הקורונה. במסגרת סקירה שהציג משרד האוצר, הוצג כי ישראל היא אחת המדינות שנקטה בצעדי הסגר החמורים ביותר בעולם, וכי בעיצומו של הסגר, כ-20% של המשק בלבד תיפקד וייצר. עוד הציגו באוצר כי בוצעו עד כה 35.5 מיליארד שקלים מתוך 80 מיליארד השקלים שהוקצו למשבר בעבר. במשרד הציגו כי להערכתם הצמיחה השלילית תגיע לאזור ה-5%.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אמר: "אנחנו מבקשים לדעת מה עשיתם עם הכסף עד כה, מה אתם מתכננים לעשות עם 14 המיליארד שאתם מבקשים הלאה? ישנן בעיות רבות שדורשות טיפול, ואנחנו מבקשים לתת להן מענה. ועדת הכספים לא תהייה כספומט, שהממשלה תביא לכאן בקשות ונעביר להם את הכסף, מה שהם רוצים ואיך שהם רוצים. נדרוש שיסבירו את החוק, את לוחות הזמנים ואת הפירוט, ושיינתן מענה לבעיות".

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

אתמול הממשלה אישרה את המתווה שהציג שר האוצר ישראל כץ, וקבעה כי החל מהיום - מעסיק שיחזיר עובדים מחל"ת יקבל מענק של 7,500 שקלים עבור כל עובד. על פי הצעתו של השר, מעסיקים שהחזירו עובדים לעבודה כבר במאי יקבלו בגינם מענק בגובה של 3,500 שקלים.

בישיבת הממשלה הסביר כץ מדוע הוחלט לשלם את התמריץ למעסיקים כבר מקליטת העובד הראשון, ולא כפי שהמליצו פקידי האוצר: "מה שהם הציעו זה כמו הפרד שקושרים לו קלח תירס לפני הפנים כדי שיחרוש מהר כדי להשיג את קלח התירס, והוא אף פעם לא משיג אותו. כך הנגר בדרום ת"א, שאם הבאת לו את המענק כמו שהוצע קודם בהגעה ל-50% מועסקים - לא יגיע לזה ויקרוס. לכן צריך לתת לו מענק מהעובד הראשון".

עוד אמר כץ בישיבה: "לפקידי אגף התקציבים היו הרבה הצעות אחרות, אבל היה לי ברור שלא ניתן ליישם אותן בטווח הקצר". עוד סוכם כי עמיר פרץ יוכל להשתתף בדיונים על הקצאת ה-500 מיליון שקלים הנותרים, אך סמכות ההחלטה תישאר בידי שר האוצר.