שר המים והמשרד לקידום קהילתי: התיקים המומצאים של הממשלה ה-35

השר להשכלה גבוהה, השר למשאבי המים, שרת ההתיישבות ותיק המודיעין - מבלי שאף גוף מודיעיני כפוף לו באמת: חלוקת התיקים הפזרנית של ממשלת נתניהו-גנץ שברה שיאים - על חשבון האזרח

זמן צפייה: 02:06

השבעת ממשלת נתניהו-גנץ: ככל שנקפו השעות לקראת טקס ההשבעה, הממשלה ה-35 רק הפכה לבזבזנית ומנופחת עוד יותר. כיצד? נתחיל עם התיקים הממוצאים: אחרי שלאורלי לוי תפרו תיק משרד "לקידום קהילתי", הגיע תורו של זאב אלקין לשבור שיא חדש. אלקין ימונה לשר להשכלה גבוהה - שתפוצל ממשרד החינוך בראשות יואב גלנט, וגם לשר למשאבי המים - על חשבון סמכויות משרד האנרגיה. אין מה לחפש היגיון או קשר בין שני התחומים. זה, כרגיל, רק סידור עבודה.

גם ציפי חוטובלי תתחדש בתיק מומצא - ההתיישבות - לא כולל ההתיישבות בירושלים, כמובן - הרי זה המשרד שקיבל רפי פרץ תמורת פירוק ימינה. דודי אמסלם יהיה השר המקשר בין הממשלה לכנסת - תפקיד שולי שעד היום מילא בקטנה, על הדרך, אחד החברים הנוכחיים בממשלה.

אלי כהן יקבל את תיק במודיעין - שאף גוף מודיעין אינו כפוף לו באמת, אפילו בלי שימונה לחבר בקבינט המדיני. עוד שותף בפארסה הוא מיכאל ביטון, שיהיה השר לעניינים אזרחיים במשרד הביטחון.

לעוד כתבות בנושא:

יואב גלנט ימונה לשר החינוך; גדעון סער לא יהיה חבר בממשלה

חלוקת התיקים: אלי כהן שר המודיעין, גילה גמליאל – הגנת הסביבה

נתניהו: נפעל יחד בהצלחה; גנץ: החלטתך על רוטציה – אמיצה • חי

מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה
מליאת הכנסת במהלך השבעת הממשלה | צילום: דוברות הכנסת, עמוס בן גרשום

הבעיה היא שאפילו רשימת התפקידים הארוכה וחסרת התוכן, לא משאירה מקום לכולם אז מה הפתרון? רוטציה. בעוד שנה וחצי נצפה בלא מעט כיסאות מוזיקליים - למשל כשמירי רגב תדלג ממשרד התחבורה לעמדת שרת החוץ, ואלקין יעבור מתיקיו המומצאים למשרד התחבורה.

איזה חותם אפשר להשאיר בתפקיד בתקופה קצרה כל כך? אילו רפורמות בדיוק הם יספיקו לקדם? כל השאלות האלה, כנראה, לא מעניינות את חברי הממשלה היקרה בהיסטוריה. הם יחלקו ביניהם את הג'ובים - אנחנו נשלם את המחיר.

ציפי חוטובלי
ציפי חוטובלי | צילום: חדשות עשר
השר זאב אלקין
השר זאב אלקין | צילום: יח''צ
אלי כהן
אלי כהן | צילום: חדשות 13