יישוב ע"ש טראמפ יוקם בגולן - כשמגרשים בחינם נותרים ריקים

ראש הממשלה מתכוון להקים בצפון יישוב חדש, אך בינתיים, 116 שטחים ברמה עומדים ללא ביקוש - למרות שהם מוצעים בחינם. "אחרי שהצ'ק הראשוני לנשיא ארה"ב יפדה – מה הלאה?" • אנליסט

זמן צפייה: 07:12

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פועל מאז חודש אפריל להקמת יישוב חדש ברמת הגולן על שם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. זאת, כמחוות הוקרה על הכרתו בריבונות ישראל באזור. אולם, באותה שעה, יותר מ-116 מגרשים לבנייה ברמה עומדים ללא ביקוש - ומוצעים חינם. למעשה, גם לבתים שכבר נבנו ומוצעים למכירה – כמעט ואין דרישה בשוק. השאלה שעולה מהקצב האיטי של גידול האוכלוסין באזור היא מדוע במקום לטפח יישוב חדש, לא לחזק את הקיים והחלש?

ראש המועצה האזורית גולן, חיים רוקח, מסביר שהיישוב החדש יוקם על שדה קוצים ומוקשים לשעבר ברמה. לדבריו, בכל יום מגיע למקום מיניבוס שמטרתו לאסוף את המעוניינים – אך כלי הרכב נשאר ריק פעם אחר פעם.

כתבות נוספות בחדשות 13:

סובלים מ"סנטר כפול"? יש פתרון, והוא מהפכני: תכירו את הליפוליזיס

עקב תחקיר ברקוד: קנס של מיליונים לחברת מימוש זכויות רפואיות

מחסור בפקחים ואכיפה לקויה: כך הפך ענף הבנייה לשדה קטל

רמת הגולן
רמת הגולן | צילום: חדשות 13

דיוויד כץ, שמתגורר ביישוב הצפוני קלע-אלון ומתנגד להקמת היישוב, הסביר מהי נקודת מבטו בקשר להחלטה: "אנחנו מכירים את זה. יישוב חדש, רעש, תקשורת, ראש הממשלה נותן לטראמפ את העדנה שלו. אחרי שהצ'ק הראשוני יפדה – מה הלאה?" לדבריו, שטחים נרחבים ממתינים ארוכות לתושבים חדשים ברמה: "האזור נמצא בהתפתחות, גם בדרום המועצה", הוא מסביר. לדבריו, "צריך להשקיע במה שקיים – למה לקחת עוד תקציבים ולשפוך אותם על הקמה נוספת?".

בקלע אלון עצמו, קיימים 15 מגרשים פנויים שטרם שווקו לציבור. כמו כן, ביישובים עין זיוון ובמבוא חנה – שבעה מגרשים, ובגשור 16 מגרשים לא משווקים. סך הכל, מחכים לציבור 116 מגרשים חינמיים ללא ביקוש.

רמת הגולן
רמת הגולן | צילום: חדשות 13

שמעון אזולאי, מתווך נדל"ן, מסביר מדוע הביקוש לשטחים הריקים שמוצעים ברמה הוא נמוך: "העיקר זו הפרנסה. אם לא תהיה תנופה ליזמים, הגולן לא יתפתח", הסביר. למעשה, השכר הממוצע של תושבי האזור עומד על 7,000 שקלים – בעוד שכדי להתנייד בו נדרשות שתי מכוניות. כמו כן, ישנם רק 20 בתי ספר באזור, ואין אף פרויקט תחבורה מתוכנן. בכך טמונה הסיבה שהעם נותר עם הגולן – אך בהחלט לא רוצה לגור בו.