"קורע לב": אחרי הפרסום בחדשות 13 - רה"מ שוחח עם מוכר הפלאפל

ראש הממשלה נתניהו התקשר ליובל כרמי מאשדוד, שהפך לסמל הקריסה הכלכלית לאחר הכתבה בחדשות 13. "נגעת לי מאוד ללב. אנחנו נעזור לכולם, אני מבין שיש מחסור ופערים - נדאג להתגבר עליהם"

זמן צפייה: 04:00

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר היום (שני) ליובל כרמי מאשדוד, מוכר הפלאפל שהפל לסמל הקריסה הכלכלית בזמן משבר הקורונה לאחר הכתבה בחדשות 13, ואמר לו כי "זה קורע לב. הגעת אלי ולכל עם ישראל עמוק ללב - אני מבין שיש מחסור ופערים, אבל אנחנו נעזור לכולם ונדאג להתגבר עליהם". כרמי השיב: "אני רוצה לחזק אותך אדוני ראש הממשלה, אני לא בא אליך בטענות, אני בא ליועצים שלך, כנראה שאנשים לא אומרים לך מה קורה עם העם".

אתמול יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב לדברים שאמר כרמי, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "דבריו קורעי הלב של הם אות אזהרה לנו מנהיגי הציבור - לא לבזבוז מיליארדי שקלים במערכת בחירות רביעית. כן להקמת ממשלת חירום לאומית שתטפל בנגיף הקורונה ולא פחות חשוב, במשבר הכלכלי שמאיים על מיליוני ישראלים שלא יסלחו למי שיגרור אותם לבחירות בתקופה הזו כדי לקושש כמה מנדטים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר שפגישתם תמה ללא הסכמות: גנץ יפסיק לעכב את "חוקי נתניהו"

בשל מגפת הקורונה: עלייה חדה במקרי האנטישמיות ברחבי העולם

מספר המתים מקורונה עלה ל-173; 13,654 נדבקו – בהם 114 מונשמים

יובל כרמי, בעל דוכן פלאפל באשדוד
יובל כרמי, בעל דוכן פלאפל באשדוד | צילום: חדשות 13

זעקתו לעזרה של כרמי ריגשה אתמול מדינה שלמה. "באתי לעשות הזמנה, התקשרתי לחברה שאני מזמין ממנה מוצרים, הוא ביקש צ'קים - ואין לי מאיפה לתת. יש לי משפחה, יש לי ילדים בבית. אני לא יודע מה לעשות. אין לי איך לחיות".

"היום בבוקר באתי לפתוח את החנות, הבנתי שמותר שייכנס לקוח-לקוח", סיפר. "באו שוטרים, אמרו לי, 'אם אתה לא מתחם את זה ואתה לא עם משלוחן, אתה לא שולח'. אמרו שיסגרו לי את העסק".

יובל כרמי, בעל דוכן פלאפל באשדוד
יובל כרמי, בעל דוכן פלאפל באשדוד | צילום: חדשות 13

יובל סיפר שמעולם לא חזר לו צ'ק, שתמיד שילם מסים, אלא שבתוך חודשיים נכנס למינוס של 65 אלף שקלים כי דוכן הפלאפל שלו נסגר. הבוקר הוא קיווה שההקלות מאפשרות לו לחזור לעבודה, וטעה. "אני לא בנוי על משלוחים. אני בחיים לא עשיתי משלוחים. עד מתי אני יכול להמשיך ככה?", אמר. "לפי הטלוויזיה, אנחנו קיבלנו מיליונים. איזה קיבלנו? לא קיבלנו שקל. כלום. בא לי לשרוף את עצמי".

"אני מתבייש לחזור הביתה, מתבייש להגיד לאשתי", אמר כרמי. "מה אני אביא להם? הילדה שלי ילדה לפני חודשיים, מתנה לתינוק לא יכולתי לקנות. מה נשאר לי? אני אוהב את המדינה שלי, עד היום, בגיל 56, אני עוד עושה מילואים. איזו מדינה זאת?".