"אין לי איך לחיות": מוכר הפלאפל שהפך לסמל הקריסה הכלכלית

יובל כרמי, בעל דוכן פלאפל באשדוד, ריגש את הישראלים בקריאתו לעזרה מהמדינה בשל המצוקה שבה הוא שרוי: "בא לי לשרוף את עצמי". גנץ: "דבריו קורעי הלב הם אות אזהרה למנהיגי הציבור"

זמן צפייה: 03:02

יובל כרמי, בעל דוכן פלאפל באשדוד, הפך לסמל הקריסה הכלכלית בעקבות משבר הקורונה - וזעקתו לעזרה ריגשה מדינה שלמה. "באתי לעשות הזמנה, התקשרתי לחברה שאני מזמין ממנה מוצרים, הוא ביקש צ'קים - ואין לי מאיפה לתת. יש לי משפחה, יש לי ילדים בבית. אני לא יודע מה לעשות. אין לי איך לחיות".

"היום בבוקר באתי לפתוח את החנות, הבנתי שמותר שייכנס לקוח-לקוח", סיפר. "באו שוטרים, אמרו לי, 'אם אתה לא מתחם את זה ואתה לא עם משלוחן, אתה לא שולח'. אמרו שיסגרו לי את העסק".

יובל כרמי, בעל דוכן פלאפל באשדוד
יובל כרמי, בעל דוכן פלאפל באשדוד | צילום: חדשות 13

יובל סיפר שמעולם לא חזר לו צ'ק, שתמיד שילם מסים, אלא שבתוך חודשיים נכנס למינוס של 65 אלף שקלים כי דוכן הפלאפל שלו נסגר. הבוקר הוא קיווה שההקלות מאפשרות לו לחזור לעבודה, וטעה. "אני לא בנוי על משלוחים. אני בחיים לא עשיתי משלוחים. עד מתי אני יכול להמשיך ככה?", אמר. "לפי הטלוויזיה, אנחנו קיבלנו מיליונים. איזה קיבלנו? לא קיבלנו שקל. כלום. בא לי לשרוף את עצמי".

"אני מתבייש לחזור הביתה, מתבייש להגיד לאשתי", אמר כרמי. "מה אני אביא להם? הילדה שלי ילדה לפני חודשיים, מתנה לתינוק לא יכולתי לקנות. מה נשאר לי? אני אוהב את המדינה שלי, עד היום, בגיל 56, אני עוד עושה מילואים. איזו מדינה זאת?".

יובל כרמי, בעל דוכן פלאפל באשדוד
יובל כרמי, בעל דוכן פלאפל באשדוד | צילום: חדשות 13

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס לזעקתו של כרמי, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "דבריו קורעי הלב של יובל כרמי הם אות אזהרה לנו מנהיגי הציבור - לא לבזבוז מיליארדי שקלים במערכת בחירות רביעית. כן להקמת ממשלת חירום לאומית שתטפל בנגיף הקורונה ולא פחות חשוב, במשבר הכלכלי שמאיים על מיליוני ישראלים שלא יסלחו למי שיגרור אותם לבחירות בתקופה הזו כדי לקושש כמה מנדטים".