בשל הירידה בתחלואה: המועדונים צפויים להיפתח בתוך שבוע

אדלשטיין סיכם עם איגוד הברים והמועדונים על פתיחה בפעימה הקרובה, בהתאם לתו הירוק. "ישראל בדרכה לצאת ממשבר הקורונה" • כפי שדווח בחדשות 13: מערך הבדיקות המהירות ייכנס לפעולה שעוד שבוע

זמן צפייה: 06:08

בעקבות הירידה בתחלואה, שר הבריאות יולי אדלשטיין סיכם היום (ראשון) עם איגוד הברים והמועדונים כי המועדונים ייפתחו בהתאם לתו הירוק, כבר בפעימה הקרובה, כאשר לפי ההערכה הפתיחה תקרה בתוך שבוע לכל היותר.

"מדינת ישראל בדרכה לצאת ממשבר הקורונה. היום, לראשונה מזה זמן רב, מקדם ההדבקה ירד אל מתחת ל 0.8", אמר אדלשטיין. "במצב תחלואה כזה הגיע הזמן לאפשר גם פתיחת מועדונים. אני מקווה שהם יקפידו באופן מלא על התו הירוק ועל המתווה שמשרד הבריאות יגבש".

נציגות האיגוד מסרה כי: "אנו מודים לשר הבריאות ומשרדו שנענו לקריאתנו, הבינו את העוול שהענף חווה ופתחו את המועדונים. אנו קוראים לבעלי המועדונים והברים וציבור הבליינים לשמור על ההנחיות וללכת להתחסן".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

ראש המוסד מבהיר: אין קשר פוליטי ביני לבין רה"מ או הליכוד

תקיפת נהג ההסעות הערבי בי-ם: אישום נגד 3 מעורבים בהתפרעות

773 מאומתים ביממה; אמ"ן: החיסונים יעילים – בפרט עבור מחלימים

מסיבה במועדון
מסיבה במועדון | צילום: Gettyimages/ אימאג'בנק

בד בבד, כפי שדווח אמש בחדשות 13, משרד הבריאות הודיע כי מערך הבדיקות המהירות ייכנס לפעולה ביום ראשון הבא.

בתדרוך שקיים היום פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש, הוא התייחס לחג הפסח ואמר: "לאור מדדי התחלואה הטובים, ניתן לחגוג את פסח בצורה סבירה. כמו כן, לא צפויות עוד הגבלות בפסח, ובבתי הכנסת נמשיך תחת התו הירוק, או בהתאם למגבלות ההכנסות לפי בחירה. האירוח בבתים צפוי להישאר תחת מגבלות ההתקהלות הקיימות, והאירועים במלונות יתקיימו תחת מתווה התו הירוק, עם אפשרות לילדים שיעברו בדיקות בכניסה".

מוקדם יותר, התקיים דיון בממשלה בנוגע להגדלת היקף הנכנסים ארצה בכל יום דרך נמל התעופה בן גוריון. עמדת משרד הבריאות היא שאין להגדיל את המכסה היומית, שעומדת כיום על כ-3,000 אישורי כניסה, אלא שבמל"ל דווקא תומכים בהגדלת המספרים על מנת שכל ישראלי שירצה להגיע לארץ ולהצביע בשבוע הבא - יוכל לעשות כן.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר לשרים כי עליהם לקבל החלטת בזריזות בנוגע לפתיחת השמיים, והוסיף כי הוא מקווה שיוגדל מספר הנכנסים בכל יום ל-4,000.

נוסעת בנמל התעופה בן גוריון, הריק מאנשים בשל מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

בינתיים, במשרד התחבורה עדכנו כי מהשבוע יתאפשרו טיסות לישראל מיעדים נוספים, בהם מדריד, אמסטרדם, לרנקה ואדיס אבבה. "אם משרד הבריאות יאשר", אמרה השרה מירי רגב בדיון, "נוכל לפתוח את כל היעדים להגעה ולשלוט על מגבלת ה-3,000 הנכנסים היומית".

כאמור, מגמת הירידה בתחלואה נמשכת, והבוקר עדכן משרד הבריאות כי 773 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, זאת כאשר מקדם ההדבקהירד ל-0.78. בכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-818,154. כעת בארץ, 32,007 נשאים פעילים, בהם 644 במצב קשה, מתוכם 191 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,992.