רה"מ הודיע על פיצוי נוסף לעצמאים ולעסקים ב-2 מיליארד שקלים

התוכנית החדשה של נתניהו וכץ תכלול מענקים מיוחדים עד לגובה 400 אלף שקלים לעסקים שנפגעו בהיקף של 60% לפחות בתקופת המשבר. כמו כן, עסקים ששימרו עובדים למרות הפגיעה ימשיכו לקבל מענק

זמן צפייה: 01:08

מגפת הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ הודיעו היום (שני) על תוכנית פיצויים חדשה, אשר תנסה לסייע לעצמאים ולעסקים ותצא לפועל כבר בימים הקרובים. מדובר על עוד שתי פעימות במענק ההוצאות הקבועות לעצמאים ובמענק לחברות, עבור החודשים מאי ויוני, באותם סכומים. אולם הפעם, הקריטריונים מחמירים יותר כך שסביר להניח כי רוב העסקים הקטנים והעצמאים לא יקבלו את המענק.

התוכנית, שהיקפה 2 מיליארד שקלים, כוללת מענקים מיוחדים עד לגובה 400 אלף שקלים לעסקים שמחזורם הוא עד 20 מיליון שקלים, שנפגעו בהיקף של 60% לפחות בחודשים מאי-יוני, עד לגובה 15%-10% מהמחזור. כמו כן, הוחלט להוסיף לתוכנית הפיצויים עסקים שמחזורם הוא עד 100 מיליון שקלים, שנפגעו בהיקף של 80% לפחות בתקופת המשבר. עצמאים שהעסק שלהם מרוויח עד 300 אלף שקלים בשנה, יקבלו גם הם מענק נוסף כפול בהיקפו ביחס לפעימה הקודמת.

בנוסף לכך ישונו הקריטריונים לקבלת מקדמות מ-20% ל-40% ביחס לפעימה הקודמת, ויינתנו עוד מענקים גבוהים יותר לעסקים ששימרו עובדים למרות הפגיעה הקשה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ: מה שלא קשור לנגיף יחכה; רה"מ: הסיפוח לא תלוי בכחול לבן

המשטרה על מעצר בן ה-14 בירושלים: תיאור האירוע – מגמתי ושקרי

גנץ הבהיר לצוות האמריקני: "1 ביולי – לא תאריך קדוש לסיפוח"

קורונה, מחנה יהודה, קורונה בירושלים, שוק ירושלים,
שוק מחנה יהודה בימי הקורונה | צילום: חדשות 13

נתניהו וכץ ציינו כי "מטרת התוכנית היא לאפשר הזרמה מיידית של סכומי כסף משמעותיים לעצמאים ולמגזר העסקי ,ללא עיכובים וחסמים מיותרים, ובכך לסייע להם לעבור את תקופת המשבר", לשון ההודעה. "אנו מוודאים כי השכירים, העצמאים והמגזר העסקי יקבלו את הסיוע המתבקש".

עוד נמסר כי "בקרוב יוגשו תקציב המדינה וחוק הסדרים מקיף, שילווה בתחרות מול המונופולים הגדולים וברפורמות והסרת חסמים ורגולציה, שיסייעו לפעילות העסקית ויביאו לצמיחה מחודשת של המשק".

לאחר ההודעה אמר נתניהו כי "אני קשוב לכאב שלכם. אני שומע את הזעקות שלכם. ישבתי היום עם צוות כלכלנים בין-לאומיים להחליט על הדברים החשובים ביותר - איך לתת תוכנית כלכלית שתבטיח את הצמיחה, את מקומות העבודה שלכם ואת הפרנסה שלכם. אנחנו עובדים בשבילכם כל הזמן".

אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב
אדם במסכת מגן בשוק הכרמל שבתל אביב | צילום: רויטרס

כזכור, אתמול החליטו השניים להאריך את תקופת הזכאות לדמי אבטלה עד אמצע אוגוסט. במסגרת זו תוארך גם הזכאות למענקים לבני 67 ומעלה שלא יחזרו לעבודה. בסוף תקופה זו יבחנו מחדש את המשך הזכאות, לאור נתוני התעסוקה במשק.

ההחלטה התקבלה בהתייעצות כלכלית בהשתתפות נגיד בנק ישראל וראש המועצה הלאומית לכלכלה. כדי לאפשר השלמה מהירה של החקיקה יוכנס סעיף זה כתיקון לחוק המענקים לבני 67 ומעלה המונח בכנסת לקריאה שנייה ושלישית.