מחיר הבחירות: אלה המענקים שעלולים להתבטל כתוצאה מפיזור הכנסת

אם התקציב לא יאושר עד השבוע הבא - הכנסת תתפזר, מה שמעמיד את המענקים ודמי האבטלה לעצמאים בסכנה. במקביל, באוצר נעשים מאמצים להאריך את תוקף התשלומים - גם ללא תקציב

זמן צפייה: 01:24

פרסום ראשון: דמי האבטלה והמענקים לעצמאים נמצאים בסכנה, זאת לאור פיזור הכנסת המסתמן בשבוע הבא, מבלי שאישרה תקציב כלשהו. כתוצאה מכך, כלל התוספות החד פעמיות שניתנו לאזרחים במסגרת ימי הקורונה, ושאינן מהוות חלק מהתקציב שכבר אושר לפני מספר שנים - יתבטלו.

בין התוכניות שעשויות להתבטל, נמצאים המענקים לעצמאים והעסקים, שאותם כבר קיבלו מאות אלפי ישראלים. כמו כן, גם תוכנית דמי האבטלה המורחבים, שהכנסת אישרה עד אמצע שנת 2021, נמצאת בסכנה ולא ברור האם הממשלה תשלם אותם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

במערכת הבריאות מזהירים: התפרצות בתחלואה תשבש את ההתחסנות

איכון השב"כ על כלל האוכלוסייה יופסק – ויופעל רק באופן נקודתי

מפכ"ל תמורת פרקליט המדינה? מחלוקת בין ניסנקורן לגנץ

עובד קלפי למצביעים בבידוד
עובד קלפי למצביעים בבידוד | צילום: רויטרס

גם תוכנית ההלוואות בערבות המדינה בגובה עשרות מיליארדי שקלים נמצאת בסכנה, וגם תוכנית התוספות השנתיות הקבועות למערכות החברה האזרחית כגון הבריות והחינוך, שזקוקים לכך - נמצאות בסיכון גבוה.

במקביל לכך, משרד האוצר ונגיד בנק ישראל אמיר ירון מנסים לאשר תזכיר חוק שכבר הופץ, על מנת להאריך את התוקף של תקציב המדינה ולאפשר לחלק מן ההטבות הללו להשאר. עם זאת, אם הכנסת תתפזר ולא ניתן יהיה לייצר הסכמות בתוך הקואליציה או אל מול האופוזיציה - אז מאמצים אלו לא יועילו.