הקיצוץ בסבסוד מעונות היום לאברכים יידחה לנובמבר

שר האוצר ושר הכלכלה הודיעו כי החליטו לדחות את שינוי הקריטריונים לזכאות לסבסוד המעונות בחודשיים. "יעניק זמן להיערכות מערכת החינוך, שוק התעסוקה והמשפחות עצמן"

זמן צפייה: 02:03

הקיצוץ בסבסוד מעונות היום לאברכים יידחה בחודשיים, כך שייכנס לתוקפו בתחילת נובמבר, ולא בתחילת ספטמבר - כך הודיעו היום (רביעי) שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי. מקור הקיצוץ הוא למעשה שינוי הקריטריונים לזכאות הסבסוד, כך שיוענק רק למשפחה שבה שני בני הזוג עובדים או רוכשים השכלה מקצועית. "השרים החליטו להעניק חודשיים נוספים להיערכות מערכת החינוך, שוק התעסוקה והמשפחות עצמן להחלטה", נמסר מטעמם.

ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה הגיב להודעה של ליברמן וברביבאי, ומסר כי "ההחלטה של השניים לדחות את הקיצוץ הנפשע אינה הופכת אותה למוצדקת. אל תפלו לספין הזה". לדבריו, "זהו צעד אכזרי ומרושע, שמטרתו לפגוע ולמוטט את המשפחות החרדיות ולומדי התורה. הממשלה הרפורמית של בנט-ליברמן-לפיד מתאכזרת לחרדים ופוגעת במסורת ישראל".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שביתת עובדי המנהל והמשק: בתי החולים מבטלים ניתוחים

פייסבוק חסמה כלי תקשורת המזוהה עם חמאס: "קידם אלימות"

פיקוד העורף: נערכים ל-2,000 מאומתים ביממה בשבוע הבא

חברת הכנסת אורנה ברביבאי מכחול לבן
השרה אורנה ברביבאי | צילום: חדשות 13

כזכור, בשבוע שעבר החליט משרד האוצר לשנות את הקריטריון להנחה במעונות יום של ויצ"ו ונעמ"ת, בסך של כ-900 שקלים לילד בחודש, כך שהזכאות להנחה תישלל ממשפחות האברכים. תחילה, הודיע משרד האוצר כי השינוי ישפיע כבר על תחילת שנת הלימודים הבאה, אלא שכאמור, העניין נדחה בחודשיים.

על פי הקריטריונים החדשים, זכאות לסבסוד לילד תהיה רק במקרה ששני בני הזוג עובדים לפחות 24 שעות בשבוע, כלומר לפחות חצי משרה, או לחלופין שאחד מבני הזוג עובד והשני לומד - אך רק לימודים מוכווני תעסוקה, לא כולל אברכים בישיבות. יש לציין כי הקריטריון החדש אינו מצריך תיקון חקיקה בכנסת, אלא רק פרסום מבחני תמיכה חדשים על ידי משרד הכלכלה.

מטרת הצעד, שצפוי לשלול סבסוד ל-18 אלף משפחות שבהן 21 אלף ילדים בגילים הרלוונטיים, הוא לסבסד רק משפחות המשולבות במעגל העבודה היצרני או המעוניינות להשתלב בו. המהלך יחסוך לאוצר כ-400 מיליון שקלים בשנה.