בכירים במשרד הבריאות מעריכים: סגר בחגים הפך בלתי מעשי

על רקע המשבר הכלכלי המעמיק, גורמים במשרד מעריכים שהכרזה על סגר תתקל בגל של אי ציות מצד בעלי עסקים ואזרחים • הכוח שמוקצה למבצע האכיפה של המשטרה בשבוע הבא: 3,000 שוטרים

זמן צפייה: 06:27

בכירים במשרד הבריאות מעריכים הערב (שלישי) כי הכרזה על סגר בחגים הפכה בלתי ריאלית, כיוון שהיא עלולה להיתקל בגל של אי ציות מצד בעלי עסקים ואזרחים. זאת, על רקע המשבר הכלכלי המעמיק.

המצב הכלכלי כעת גרוע בהרבה ממה שהיה בזמן הסגר בגל הראשון. בשל כך, במשרד האוצר מתנגדים לסגר בחגים. להערכת בנק ישראל, סגר כזה יעלה למשק 35 מיליארד שקלים – סכום שישראל תתקשה לספוג במצבה.

בד בבד, במשטרה נערכים למבצע אכיפת ההתקהלויות שיתקיים בשבוע הבא. 3,000 שוטרים יוקצו עבור המשימה, והם יערכו סיורים מוגברים, כאשר ההתמקדות כאמור תהיה בפארקים, גנים ומקומות שבהם מתקיימים אירועים, ולא בעטיית מסכות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

סודאן: שואפים להסכם שלום עם ישראל; נתניהו: נעשה כל הנדרש

ההתעללות בפעוטון בחולון: הגננת וארבע סייעות נעצרו

ישראל ואוקראינה בהודעה משותפת: הימנעו מביקור באומן בראש השנה

שוטרים אוכפים את הסגר בדיר אל-אסד ובענה | צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר היום, ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו התייחס בתדרוך השבועי במשרד הבריאות לאפשרות של סגר בחגים, ואמר כי "אני לא יכול להגיד לכם עכשיו מה יהיה בחגים. אני חושב שזה לא המקום כרגע להכריע. החגים מטילים עלינו אתגר נוסף כולל אלו של מערכת החינוך - אם אנחנו ברמת תחלואה גבוהה קרוב לחגים אנחנו נצטרך להטיל הגבלות".

עוד התייחס גמזו לפתיחת שנת הלימודים הקרובה ואמר כי "משרד החינוך רוצה שהכל יפתח, אנחנו צריכים לשים לב שאנחנו לא שמים משקולת אחת יותר מדי, צריך לחשוב היטב ולא למהר בהחלטה". עוד הוסיף כי בשבוע הבא יחל מבצע אכיפה על התקהלויות בכל הארץ: "עולים מדרגה בתיאום עם ראש אגף מבצעים של המשטרה. בישיבות המטה שלי יגיע בכל יום נציג משטרה שנדון במצב האכיפה והתחלואה באותה עיר".

ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו
ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו | צילום: לע''מ

גמזו המשיך וציין כי "הורדת תחלואה משמעותית מרגע לרגע זה רק על ידי הגבלת תנועה מאסיבית במדינה - סגר. זה משמעויות כבדות מאוד ולכן אני לא נוקט בזה. זה אומר הורדה הדרגתית, עבודה בניהול נכון לפי מתווה. אני מגיע לממשלה ומציג מתווה - תמיד יש אפשרות לבחור מתווה אחר".

כמו כן, התייחס לנסיעה ההמונית לאומן בראש השנה וציין: "את הנסיעה לאומן לא ניתן למנוע או לשלול דרך קונקשיין. אנחנו צריכים למנוע טיסות צ'ארטר המוניות לשם. אין בידינו להיות אחראים על האירוע גם בנחיתה, גם במטוסים וגם שם. אני לא מציע לאף אחד לאשר טיסות צ'ארטר המוניות שיוצרות סכנה נוספת לתחלואה גם פה בישראל וגם באוקרינה".