זעם במשק: "הסגר – עוד מכה אנושה; רמת החיים תרד בעשור הקרוב"

מנכ״ל איגוד המסעדות תקף את החלטת השרים: "איננו יכולים לפתוח ולסגור את העסקים שלנו לפי גחמותיה של הממשלה". נשיא התאחדות התעשיינים: "ניתן לאמץ פתרונות חכמים יותר לשגרה לצד הקורונה"

זמן צפייה: 14:41

זעם רב נרשם הערב (ראשון) במשק בעקבות החלטת הממשלה להטיל סגר החל מיום שישי, שיכלול בין היתר סגירת מסעדות, מקומות בילוי, חדרי כושר ובריכות. בד בבד, משרד האוצר הודיע הערב כי עלות הסגר הצפוי היא כ-6.5 מיליארד שקלים.

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, תקף את ההחלטה ואמר כי "משמעות השבתה נוספת של המשק היא ירידה משמעותית ברמת החיים של  אזרחי ישראל בעשור הקרוב וגלגול של חובות אדירים לדורות הבאים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הסגר יימשך 3 שבועות; רה"מ: מערכת הבריאות הניפה דגל אדום

אנחנו לא נקום מזה": בעלי העסקים שחוששים שלא ישרדו סגר נוסף

אישה הלובשת מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אישה הלובשת מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

"ניתן לאמץ פתרונות חכמים יותר לשגרה לצד הקורונה, המגזר העסקי מוכן להידברות ואימוץ צעדים משמעותיים", המשיך תומר. "בכדי למנוע גלי פיטורים כבר עכשיו, יש להכריז על מנגנון מענקים מוסכם טרם הסגר. אני מקווה שהממשלה תחליט לצד ההגבלות גם על מסלולי פיצויים לנפגעים במטרה לצמצם את מספר המפוטרים".

שי ברמן, מנכ״ל איגוד המסעדות, תקף גם הוא את הממשלה. "ההחלטה על סגר היא מכה אנושה נוספת לתעשיית המסעדות והברים. מסעדות ועסקים אינם אקורדיון, כפי שראש הממשלה סבור", כתב ברמן. "איננו יכולים לפתוח ולסגור את העסקים שלנו חדשות לבקרים, לפי גחמותיה של ממשלת ישראל. נדרוש מהאוצר שינוי מהותי בתוכניות הכלכליות השונות, כתנאי לפתיחת העסקים מחדש".

אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

כאמור, הממשלה אישרה הערב את מתווה הסגר, שיחל ביום שישי בשעה 14:00. הסגר אושר למשך שבועיים, אך מדובר באישור טכני בלבד, והוא צפוי להימשך ככל הנראה שלושה שבועות. הסגר יכלול מגבלת תנועה של 500 מטר, הגבלת התקהלויות - עד 20 אנשים בחלל פתוח ועשרה בחלל סגור והשבתת מערכת החינוך.

שירותים חיוניים ושירותי משלוחים ממסעדות יישארו פתוחים. לאחר מכן צפויות הקלות נוספות, שעדיין צפויות להיות משמעותיות. לאחר הצהרת נתניהו בעניין הסגר, משרד האוצר הודיע כי ההערכה היא שהעלות המשקית של צעדי הסגר תעמוד על כ-6.5 מיליארד שקל.