בצל החשש מבחירות חמישיות: בדקנו - כמה עלה כבר המשבר הפוליטי?

ארבעת סבבי הבחירות האחרונים עלו לאזרחים כ-12 מיליארד שקלים, אך המחיר הכבד באמת מתבטא ברפורמות ובמהלכים שניתן היה לקדם: אישור תקציב המדינה, הגדלת סל התרופות והחזרת המובטלים לעבודה

זמן צפייה: 01:41

תוצאות האמת עדיין לא פורסמו במלואן, אבל נראה שגם בבחירות הרביעיות בתוך שנתיים לא תהיה הכרעה פוליטית שתוציא את ישראל מהפלונטר - ושככל הנראה בעוד כמה חודשים יגיע תורן של הבחירות החמישיות. מבדיקת חדשות 13 עולה כי עד כה, ארבע מערכות הבחירות האחרונות עלו למדינה ולאזרחים כ-12 מיליארד שקלים, שכוללים בתוכם: הוצאות ישירות על ועדות הקלפי, תקציב מימון מפלגות ויום השבתון למשק שעולה לבדו 2 מיליארד שקלים.

עם זאת, המחיר הכבד באמת בא לידי ביטוי ברפורמות ובמהלכים שמוקפאים כבר שנתיים, וככל הנראה יישארו תקועים עד שתוקם ממשלה חדשה ויציבה. בין המהלכים שניתן היה לקדם: אישור תקציב המדינה, החזרה של כ-700 אלף מובטלים למעגל העבודה, קידום מיזמי תחבורה ציבורית ולגליזציה של שימוש בקנביס.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מפתיחת הקלפיות ועד נאומי ראשי המפלגות: כל אירועי יום הבחירות

עם הדחיפה של נתניהו: אחרי 4 ניסיונות – בן גביר בדרך לכנסת

האכזבה של סער – והקאמבק המפתיע של גנץ: לילה במטות הבחירות

בני הזוג נתניהו מצביעים בקלפי בבחירות ה-24 לכנסת
בני הזוג נתניהו מצביעים בקלפי בבחירות ה-24 לכנסת | צילום: קובי גדעון /לע''מ

יתרה מזאת, בסכום הכסף שהופסד בעקבות הבחירות ניתן היה להכפיל את העדכון השנתי בסל התרופות, להוסיף עוד 150 אלף שקלים מענקים לעצמאים, להאריך את בית הספר של החופש הגדול עד סוף חודש אוגוסט - ואף להעניק הנחה של חצי מיליון שקלים לכ-2,000 דירות.