אפקט הקורונה: מדדים בוול סטריט צנחו - המסחר הופסק ל-15 דקות

לאחר שמדד S&P נפל ב-7%, הפעילות בבורסה האמריקנית נעצרה לרבע שעה. גם בברזיל הופסק המחסר אחרי נפילה של 10%. ארגון הבריאות העולמי: הקורונה על סף מגיפה עולמית

זמן צפייה: 01:18

הקורונה - משבר עולמי: לאחר שמדד S&P בוול סטריט נפל היום (שני) ב-7%, הפעילות בבורסה האמריקנית הופסקה ל-15 דקות, בניסיון לצמצם את ירידות השערים. כמו כן, גם בברזיל הופסק המחסר בבורסה, אחרי נפילה של 10% במדדים השונים. ארגון הבריאות העולמי אף הודיע כי התפרצות ווירוס הקורונה עומדת על סף מגיפה עולמית.

פרופסור אהרון מאירוב, מומחה לטיפול במצבי חירום בחבל לומברדיה שבאיטליה, הסביר הערב בריאיון ב"מהדורת חמש עם יעקב אילון" כי "יש הסבר חלקי להיסטריה שקרתה באיטליה. עושים משטחי גרון לכולם - דבר שלא עושים באף מדינה אחרת, גם לא בישראל. לכן, מוצאים הרבה אנשים שנדבקו גם כשאין להם תופעות של הווירוס".

[brightcove_iframe video_id='programs-yaakov-eilon-0903201711' autoplay='0' credit='חדשות 13' desc='פרופסור אהרון מאירוב ' kid='1_tyhdpius' duration='182'']

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חיילים השבים מחו"ל לא יוכנסו לבסיס; 700 תלמידים מי-ם בבידוד

נתניהו שוחח עם מנהיגים זרים על הקורונה; בידוד לשבים ממצרים

סופרים, מסעדות – וטיסות לאירופה: מסלולי הנדבקים החדשים

בורסה
בורסה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

לדבריו, "ההתפרצות נובעת מההחלטה קצת פופוליסטית. בארצות הברית יש התפרצות רבה של הקורונה, אנחנו לא יודעים שעושים שם משטחים לכולם. במדינות אירופאיות אחרות עשו הרבה פחות משטחים. אין לנו נתונים על מימד ההתפשטות האמיתי של המחלה הזו בכל מקומות העולם. אנחנו לא רואים שום דבר מדרום כדור הארץ - יכול להיות בגלל שהווירוס הזה לא אוהב חום".

יש לציין כי הנגיף מתפשט בכל אירופה ובארצות הברית. בגרמניה נרשמו שני מקרי מוות ראשונים. בקטלוניה מספר המתים עלה ל-28. באיטליה מספר הנדבקים מתקרב ל-10,000 ומספר המתים קפץ ל-463. מספר הנדבקים בניו יורק שבארצות הברית עלה ל-142 בני אדם. כמו כן, קוריאה הדרומית הודיעה על שלושה מקרי מוות נוספים מסיבוכים במחלה וכעת מניין המתים במדינה עומד על 53. בנוסף, בבריטניה מת אדם רביעי מהמחלה.

התפשטות הקורונה בישראל
התפשטות הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, מנכ"ל הבורסה בישראל ניסה להרגיע את הציבור לנוכח הצניחה במדדים ואמר כי "לאורך ההיסטוריה, הבורסה מגיבה למשברים כלכליים בטווח הקצר, בדומה לשווקים בעולם, אשר מבטא את חוסר הוודאות. אולם לטווח הארוך, הבורסה מגלה יציבות ומתקנת את עצמה. הכלכלה ושוק ההון הישראלי חזקים ואנו מאמינים כי מדינת ישראל וקברניטיה יפעלו באחריות ובמנהיגות על מנת לסייע למשק לצלוח את המשבר".

במקביל, הנגיד והמפקחת על הבנקים פנו היום למנכ"לי שבעת הבנקים הגדולים וקראו להם להגדיל את האשראי לעסקים שנקלעו לקשיים במטרה למנוע התמוטטות. גורם בכיר במערכת הבנקאית הוסיף כי "החשיפה של הבנקים ליצחק תשובה לא מהותית - האשראים שהם העמידו לטייקונים צומצמו משמעותית בעשור האחרון והמערכת אינה תלויה בחוסנו של לווה בודד".

מוקדם יותר היום נפתח המסחר ברשות לניירות בעיכוב של חצי שעה. זאת, בעקבות ירידות שערים חדשות עקב התפשטות הנגיף במדינה. גם בבורסות ברחבי העולם נרשמו ירידות תלולות. באירופה ובארצות הברית נרשמה הנפילה החדה ביותר מאז המשבר הכלכלי בשנת 2008. זאת, בין היתר גם בעקבות המאבק שסעודיה מנהלת בשוק הנפט.

וירוס הקורונה בישראל והשפעתו על הבורסה
וירוס הקורונה בישראל והשפעתו על הבורסה | צילום: רויטרס

מדד הבורסה לניירות ערך בלונדון היה צפוי לצנוח ב-6.3% אתמול, והדאו ג'ונס האמריקני - ב-4.9% בניו יורק. זאת, בעקבות הירידה בשווקים האסייתים, שם בעקבות החשש ממגיפה בין-לאומית הוביל להאטה מהותית במסחר.

זאת, בהמשך לירידות החוות במדדים המובילים בבורסה בתל אביב אתמול. לכן, פתיחת שבוע המסחר נדחתה בכמה דקות. מדד תל אביב 35 ירד ב-5.76%, תל אביב 125 ב-6.44%. כמו כן, מדד תל אביב בנקים ירד ב-7.8% ותל אביב נפט וגז צנח ב-14.67%.